امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۵:۴۲ شناسه خبر : ۴۶۲۲

جشن بازگشت صنایع راکد به مدار تولید در مازندران برپا شد جشن بازگشت ۷۵ واحد صنعتی راکد مازندران به چرخه تولید روز شنبه همزمان با هشتمین روز از دهه فجر در ساری برگزار و از تعدادی از مدیران این واحدهای صنعتی که بیشترین تلاش را داشتند ، قدردانی شد.

وارش نیوز ،این آیین با عنوان " جشن رونق تولید واحدهای صنعتی مازندران " با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط ، مدیران بانک و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار شد.

بر اساس اعلام مسئولان ، برخی از این واحدهای صنعتی حدود یک دهه راکد بودند ولی با مصوبات و پیگیری های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات آنها برطرف شد و به چرخه بازگشتند.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران در این مراسم گفت : هرچه اشتغال بالاتر باشد بیکاری کمتر و سرانه تولید ناخالص داخلی افزایش می یابد .

حسینقلی قوانلو افزود : در سال ۱۳۹۵  مقام معظم رهبری فرمودند به داد واحدهای کوچک و متوسط برسید و در استان ها طرح رونق تولید و ستادهای تسهیل تشکیل شد.

وی ادامه ۰داد : در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ با پایش واحدهای صنعتی نیمه فعال مشخص شد ۷۵ درصدمشکلات آنها نقدینگی ، بدهی معوقه به بانک و چک برگشتی بوده است .

رییس سازمان صنعت مازندران گفت : برنامه امسال وزارت صنعت بازگشت ۲ هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید است با توجه به اینکه حدود سه درصد واحدهای صنعتی کشور در مازندران قرار دارد احیای ۵۴ واحد سهم مازندران است .

وی افزود : مازندران توانست ۲۵ درصد فراتر از سهمیه در نظر گرفته شده احیای واحدهای صنعتی را اجرایی کند.

 قوانلو گفت : در  سال۹۷ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان میزان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران انجام شد و میزان سرمایه گذاری امسال هم تا کنون یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است.

وی از  رشد صدور جواز تاسیس به عنوان بارقه های امید در صنعت مازندران نام برد و افزود : ۳۰۰ واحد منتخب در این استان وجود دارد که از نظر ارزش افزوده ، تعداد اشتغال و نوع تولید خاص هستند .

رییس سازمان صنعت مازندران گفت : مازندران در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارد و در زمینه توسعه واحدهای صنعتی کمبود زمین مشکل اصلی در جهت رشد و توسعه و ایجاد واحدهای صنعتی است همچنین از بانکها انتظار داریم مشکل تامین نقدینگی را برای چند شرکت حل کنند تا شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

در این مراسم از مدیران واحدهای صنعتی فولادسازان امیرآباد ، مروارید خزر ، سادیس شمال ، گچ مازندران ، پرناز طیور ، پارس کروم خزر ، نکا چوب ، پرتو دانه خزر ، جنگل سرخ مازندران ، آجر ماشینی زرین دلیران نکا ، صادکو و لوله پروفیل جویبار لوله تجلیل شد

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر