امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۸/۹/۵ - ۱۳:۲۸ شناسه خبر : ۴۲۵۳

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۵ آذر ۹۸ بازار ارز در حالی چهارمین روز هفته را آغاز می‌کند که روند دو روز گذشته نشان از رشد شاخص ارزی دارد. تا جاییکه بازارساز نیز با افزایش نرخ خرید و فروش سعی در جلوگیری از ورود تقاضای کاذب به بازار داشته است.

وارش نیوز: بازار ارز در حالی چهارمین روز هفته را آغاز می‌کند که روند دو روز گذشته نشان از رشد شاخص ارزی دارد. تا جاییکه بازارساز نیز با افزایش نرخ خرید و فروش سعی در جلوگیری از ورود تقاضای کاذب به بازار داشته است. این در حالی است که در ساعت پایانی معاملات روز گذشته، دلار به نقطه ۱۲ هزار و ۳۶۰ تومانی رسید.

در معاملات امروز سه شنبه پنجم آبان ماه ۹۸، شاهد نوسان نرخ دلار در کانال ۱۲ هزار تومانی هستیم. به گونه‌ای که در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، در شروع فعالیت بازار، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۹۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۲۰۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۳۲۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز دوشنبه، افزایش داشته است.
به گفته برخی از فعالان ارزی، در روزهای اخیر حواله درهم بار دیگر تبدیل به سیگنال‌دهنده مهم قیمتی در بازار ارز داخلی شده است. از نظر این دسته دیروز نیز رشد نرخ حواله درهم مهم‌ترین عاملی بود که خریدهای ارزی بازیگران خیابان فردوسی را تحت تاثیر قرار داده است.

تحلیل رئیس کل بانک مرکزی از روند بازار ارز
عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به تداوم ثبات نسبی بازار ارز نوشت: «بارها تأکید کرده ام که بانک مرکزی به تداوم ثبات نسبی بازار ارز و حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد اهمیت ویژه ای قائل است. به نظر بنده رمز تداوم ثبات در این بازار و به تبع آن در سایر بازارها، توجه به بنیان های بازار در کنار حضور پرقدرت بازارساز برای جلوگیری از سفته بازی و نوسان گیری در این بازار است.»

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه پیام خود آورده است:« آنچه که این روزها دیده می شود نیز ناشی از عملکرد برخی از صادرکنندگانی است که بعضا به سبب جو روانی ناشی از حوادث بعد از افزایش نرخ بنزین و شروع تسویه حساب های تجار با خارجیان در پایان سال میلادی، تلاش می کنند ارز خود را با نرخ های بالاتر عرضه نمایند. به همین دلیل علیرغم اعلام نرخ های غیرواقعی، تقاضایی حتی برای نرخ های کمتر از آن در صرافی ها وجود ندارد.»

رئیس کل بانک مرکزی در بخش پایانی پیام خود نیز اعلام کرده است: «بانک مرکزی در این مواقع با حضور پرقدرت در بازار حواله ای ارز، عدم تعادل های مقطعی را مرتفع و تعادل مبتنی بر متغیرهای واقعی را همانند بازار اسکناس به بازار حواله برمی گرداند.»/ تابناک

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


محمد

سلام - به نظر می رسد منابع خبری شما از قیمت فروش دلار توسط صرافی ملی که از بانک مرکزی تامین می شود ، امروز سه شنبه دلار را به قیمت 12350 به مردم فروخته است . و یورو را هم 12550 فروخته است . درج اینگونه اخبار غیر ولقعی باعث بدبینی بینندگان پایگاه خبری شما خواهد شد .

آخرین اخبار
بیشتر