امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۸/۹/۵ - ۱۰:۲۰ شناسه خبر : ۴۲۳۷

نقاش فرانسوی پرتره سهراب سپهری را کشید + عکس پرتره سهراب سپهری، شاعر و نقاش بزرگ معاصر توسط هنرمند فرانسوی، ایوان اُ.ژیرار کشیده شده است.

وارش نیوز: ژیرار از هنرمندان فعال عرصه نقاشی و آموزش هنر ایران، در دهه ۱۳۵۰ بود. ژیرار متولد فرانسه است و سال‌ها در ایران مشغول تدریس در دانشکده هنرهای تزیینی(دانشکده هنر فعلی) بوده است.

وی درباره آشنایی خود با سهراب سپهری و ماجرای آمدنش به ایران گفته است: «من برای تعطیلات آمده بودم. برادر من در این‌جا یک کارخانه تأسیس کرده بود و از من خواست که در تعطیلات، به ایران سفر کنم. در این‌جا، آقای تجویدی وقتی کار هنری من را دید، گفت به شما احتیاج داریم. من هم قبول کردم. زندگی من در فرانسه بود اما آن را ول کردم. تمام خارجی‌هایی که می‌آمدند این‌جا، بعد از چند سال می‌رفتند اما من ماندم چون به مردم این‌جا علاقه‌مند شده بودم و دوستان زیادی داشتم. سهراب سپهری را به واسطه برادرم شناختم؛ همان وقتی که آمدم ایران. خیلی زود با هم دوست شدیم. یک پرتره فوق‌العاده از او کشیدم و به او دادم. دو پرتره خیلی بزرگ دیگر هم، از فروغ فرخزاد کشیدم که الان نمی‌دانم دست کیست.»/ خبرآنلاین

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر