امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۸/۲۸ - ۱۰:۵۲ شناسه خبر : ۴۱۳۱

توجه به کاهش جمعیت کیفری در مازندران رییس کل دادگستری مازندران گفت: همه دستورالعمل‌های کاهش جمعیت کیفری در مازندران باید اجرایی و عملیاتی شود.

وارش نیوز: حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران گفت: همه تلاش ما و مجموعه همکاران قضایی باید افزایش آزادی زندانیان و کاهش ورودی به زندان باشد و با استناد به ظرفیت‌های قانونی تاجایی که ممکن است از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

او افزود: برای ساماندهی زندانیان و پیشبرد بهتر اهداف کاهش جمعیت کیفری، لازم است تا با نظارت دقیق سیستمی، شعباتی که بیشترین آمار جایگزین حبس را داشتند، شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.

رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به بازدید رییس شورای حل اختلاف از شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان که منجر به صلح و سازش ۹ قصاص درماه‌های گذشته شد،گفت: امیدواریم با بهره گیری و فعال سازی شعب صلحی و افزایش چشمگیر در صلح و سازش، تحول خوبی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته باشیم.

حجت الاسلام اکبری افزود: تفکیک زندانیان شورای حل اختلاف باید به صورت دقیق صورت گیرد و کسانی که تنها برای ناتوانی ازپرداخت ۲۰ میلیون تومان در زندان هستند، شناسایی و به شورای حل اختلاف و ستاد دیه معرفی تا با کمک شعب صلحی و ستاد دیه اقدامات موثری در خصوص آزادی مددجویان صورت گیرد.

رییس دادگستری مازندران، بازدید اززندان‌ها توسط مسئولان را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: در یک ماه گذشته، بازدید قضات از وضعیت زندان‌ها افزایش داشته، اما باید بازدید‌های مستمر و جدی در دستور کار دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی قرار گیرد تا شاهد آزادی بیشتر زندانیان مستحق باشیم.

او افزود: به زودی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از تمامی زندان‌های استان بازدید و به صورت چهره به چهره و از نزدیک درجریان مشکلات و کمبود‌های زندانیان قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام اکبری به آرای مجازات‌های جایگزین حبس اشاره کرد و افزود:در بعضی از شهرستان شاهد صدور آرای مناسب مجازات‌های جایگزین حبس، از سوی قضات هستیم که این امر نیز شناسایی و رصد شده است و اقدامات خوبی در خصوص تشویق این قضات انجام خواهد گرفت.

رییس دادگستری مازندران با اشاره به بحث آزادی‌های مشروط گفت: در این حوزه باید به گونه‌ای برنامه ریزی و مدیریت شود تا این مهم با جدیت و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد./ yjc

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر