امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۸/۸/۲۲ - ۱۱:۴۵ شناسه خبر : ۴۰۴۷
مشاور امور انتظامی سازمان امور اراضی کشور خبر داد؛
کاهش شدید سطح اراضی کشاورزی + جزئیات مشاور امور انتظامی سازمان امور اراضی کشور با اشاره به روند کاهشی سطح اراضی کشاورزی گفت: سطح اراضی از ۲۴ میلیون هکتار به ۱۸ میلیون هکتار کاهش یافته است.

وارش نیوز: تقی ایروانی صبح چهارشنبه در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی مازندران با اشاره به حساسیت اراضی در استان مازندران گفت: مازندران جزو اولویت اول از نظر اراضی در کشور است و این درحالی که امکانات و شرایط برای حفاظت از اراضی مرغوب بسیار محدود است.

وی با عنوان اینکه تحولاتی انجام در سازمان امور اراضی و جذب بیش از هزار نیرو ادامه داد: حرکتی برای صیانت از اراضی در کشور ایجاد شده است.

ایروانی با اشاره به تاکید و نگرانی مقام معظم رهبری در زمینه حفاظت از اراضی تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمن تلاش دارد تا از نظر اقتصادی ملت و کشور را فلج کند باید از اراضی صیانت کرد.

مشاور امور انتظامی سازمان امور اراضی با اظهار اینکه باید فکر اساسی تری برای حفظ و صیانت از اراضی داشته باشیم گفت: زمانی ۲۴ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود داشت ولی امروز این میزان به ۱۸ میلیون هکتار کاهش یافته است و این روند کاهشی نگران کننده است.

وی ادامه داد: زمین کشاورزی که تغییر کاربری داده شد برای اعاده به وضعیت سابق آن نیازمند زمان زیادی است و این مسئله حساسیت حفاظت از اراضی را دوچندان می کند.

ایروانی خواهان همکاری و ورود دستگاه های دیگر نظیر مجموعه قضایی، انتظامی و غیره برای حفاظت از اراضی شد و ایجاد و تقویت یگان حفاظت در امور اراضی را لازم دانست و گفت: در حوزه امور اراضی، مالک دارای حق مالکیت است از اینرو نوع برخورد باید متناسب با ماموریت یگان حفاظت باشد.

مشاور انتظامی سازمان امور اراضی با اشاره به ترسیم ۲۳ ماموریت برای یگان حفاظت امور اراضی تصریح کرد: این ماموریت ها در بخشنامه یگان حفاظت ابلاغ شده است.

وی ادامه داد:  ساختار مناسب یگان حفاظت اراضی کشاورزی در دست تهیه است و امیدواریم با مصوباتی سربازی را به این یگان اضافه کنیم و ردیف بودجه مصوبی داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه تاکنون یگان حفاظت اراضی کشاورزی در سه استان کشور ایجاد شده است خواستار تقویت و حمایت این نهاد نوپا شد./ 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر