امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۸/۸/۱۶ - ۱۹:۱۲ شناسه خبر : ۳۸۹۴

اتفاق نظر ایرانی‌ها درباره کاهش تعهدات هسته‌ای هم اکنون در ایران اجماعی بر سر مشروعیت برنامه هسته‌ای ایران به وجود آمده است و در درون ایران نه سیاستمداران و نه شهروندان ایرانی هیچ یک اختلافی بر سر این مساله ندارند.

وارش نیوز: پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات الجزیره گفت: هم اکنون در ایران اجماعی درباره مشروعیت برنامه هسته‌ای ایران به وجود آمده است
 
 فاطمه الصمادی پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات الجزیره در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: ایران این بار گام خطرناکی برداشته است و خود نیز از این مساله آگاه است. اما ایران از سر اجبار به گزینه روی آورده است ایران گزینه‌های دیگری در پیش رو نداشته است. یکی از دلایلی که باعث شد ایران به مذاکرات هسته‌ای بپردازد و به برجام را بپذیرد وعده‌های اقتصادی‌ای بود که به ایران داده بودند. اما آنچه تا کنون رخ داده نشان می‌دهد که آنچه ایرانی‌ها انتظار داشتند محقق نشده است و ایرانی‌ها احساس می‌کنند که آن‌ها از برنامه هسته‌ای شان در برابر هیچ، دست کشیده اند.
 
وی افزود: هم اکنون در ایران اجماعی بر سر مشروعیت برنامه هسته‌ای ایران به وجود آمده است و در درون ایران نه سیاستمداران و نه شهروندان ایرانی هیچ یک اختلافی بر سر این مساله ندارند. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که شهروندان ایرانی از غنی سازی اورانیوم به میزان بیش از هفتاد پنج تا هفتاد و شش درصد حمایت می‌کنند. شهروندان ایرانی معتقدند ایران باید گام‌های بیشتری در جهت کاهش تعهدات خود بردارد.
 
پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات الجزیره ادامه داد: انتخاب تاسیسات فردو برای غنی سازی اورانیوم پیام مهمی در بر دارد، زیرا بر اساس برجام قرار بود این تاسیسات صرفاً برای امور تحقیقاتی به کار گرفته شود و برای تولید اورانیوم غنی شده از آن استفاده نشود. ایران با این اقدام دارد این پیام را می‌دهد که تهران برنامه هسته‌ای خود را به حالت پیش از امضای برجام باز خواهد گرداند. این مساله پیامد‌های مهمی در پی دارد، ایران تاسیسات هسته‌ای خود را فعال خواهد کرد و بعد از آن ممکن است ایران با بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود مخالفت کند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر