امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۳
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۷/۶/۱۹ - ۱۱:۲۴ شناسه خبر : ۲۰۹۴
موسوی:
اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان سن مدیریتی کشور را کاهش می‌دهد نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: با اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان میانگین سن مدیریتی کشور ۸ الی ۱۰ سال کاهش می‌یابد و جوانان دارای ابتکار و شهامت به روی کار خواهند آمد.

وارش نیوز: سید ابوالفضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاثیر اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان بر استفاده از جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور، بیان‌ کرد: با اجرایی شدن این قانون حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ مدیر بازنشسته کنار رفته و افرادی جوانتر جایگزین آنها خواهند شد. بدیهی است که در پست‌های مدیریتی باید از افرادی استفاده شود که ۸ یا ۱۰ سال تا بازنشستگی فاصله دارند.

وی در ادامه‌ بیان‌ کرد: شخص آقای روحانی اعلام کرده بود که تا پایان ریاست جمهوری خود هشت سال سن مدیریتی، مدیران به طور میانگین کاهش خواهد یافت.  با اجرایی شدن این قانون خود به خود ابزاری در اختیار رییس جمهور قرار می‌گیرد تا سن مدیران را کاهش دهد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید از مدیران دارای تخصص و تجربه استفاده شود. به طور میانگین ۸ الی ۱۰ سال سن مدیران کاهش خواهد یافت و نیروهای جوان که دارای جرات، شهامت و ابتکار هستند بر روی کار خواهند آمد. جوانان در مواجهه با همسن و سالان خود  و با بهره گیری از ابتکار و تخصص  تصمیم گیری‌هایی با ریسک بالا و متناسب تر با شرایط روز خواهند داشت.

وی در پایان گفت‌: یک عده از بازنشستگان خود قصد دارند که از سمت‌های مدیریتی کناره‌گیری کنند،  ولی مدیران بالادستی این اجازه را نمی‌دهند و یا شرایط اقتضا می‌کند که بر روی کار باقی بمانند. عده‌ای نیز به دلیل منفعت حزبی و سازمانی حاضر نیستند که سمت‌های خود را تحویل دهند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر