امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۳/۷/۱۵ - ۱۲:۵۳ شناسه خبر : ۱۷۸۶۸

چهارمین جشنواره تمشک در مازندران برگزار می‌شود مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: چهارمین جشنواره تمشک جنگلی در شهرستان نکا استان مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش وارش نیوز ؛ حسین ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین جشنواره ملی تمشک جنگلی با حمایت شهرداری و شورای شهر شهرستان نکا برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به ثبت ملی برداشت سنتی تمشک و مهارت در تهیه فرآورده‌های سنتی این محصول در مازندران افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات کشور، عرضه گیاهان دارویی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله رویدادهای جنبی این جشنواره خواهد بود.

او با اشاره به برپایی ۵۰ غرفه صنایع‌دستی در حاشیه این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: ۲۰ هنرمند از استان‌های اصفهان، شیراز، یزد، کرمان و گلستان در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات متنوع در قالب رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شامل سفال، لباس سنتی، گلیم، حصیر و مصنوعات چوبی و سوغات مناطق مختلف کشور در این نمایشگاه عرضه می‌شود. 

ایزدی از ثبت ۱۳ رویداد گردشگری در تقویم گردشگری کشور خبر داد و تصریح کرد: تمامی این رویدادها به ویژه جشنواره‌هایی که با محوریت محصولات بومی برگزار باشید یک فرصت گردشگری است که می‌تواند با برنامه‌ریزی و همکاری استانی به‌عنوان یک محصول گردشگری سالانه جاذب گردشگری باشد.

چهارمین جشنواره ملی تمشک جنگلی امروز یکشنبه ۱۵ مهرماه جاری به مدت شش روز در حاشیه رودخانه جنب پارک ملت شهرستان نکا افتتاح می‌شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر