امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۵/۲۴ - ۱۳:۵۷ شناسه خبر : ۱۷۸۴
رئیس کل گمرک ایران:
تسهیلات ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌ایم رئیس کل گمرک ایران گفت: تسهیلات ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی از سوی این سازمان در نظر گرفته‌ایم.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، فرود عسگری در نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در بندرانزلی با بیان اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته، اظهار کرد: واحدهای تولیدی می‌توانند در صورت کمبود نقدینگی، کالاهایشان را به صورت نسیه یا تودیع ضمانتنامه بانکی ترخیص کنند.

وی افزود: همچنین تدارک دیده‌ایم واحدهای تولیدی یک انبار اختصاصی در محل تولید خودشان داشته باشند تا کالاهای واردی از از هر مرز  کشور را در آن انبار اختصاصی تحت کلید گمرک منتقل کنند و گمرک با حداقل حقوق ورودی تضمین می کند.

رئیس کل گمرک ایران خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی دارای مشکل بانکی و یا منتظر در صف ترخیص می‌توانند 80 درصد از کالای شان را از گمرک ترخیص کنند تا مشکلات بانکی آنها حل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در رابطه با تردد خودروهای منطقه آزاد با پلاک گذر موقت نیز تصمیماتی اتخاذ شده است، گفت: قرار بر این شد تا با همکاری دبیر شورای عالی مناطق آزاد تعداد خودروها مشخص شود تا تصمیم نهایی اطلاع رسانی شود.

عسگری با تاکید بر اینکه ارائه امتیازات بیشتر به گمرکات استان دیگر مبحث مطرح شده در نشست امروز بود، تصریح کرد: در حال حاظر با توجه به اینکه گمرکات استان به جهت اینکه در مسیر کریدور شمال - جنوب قرار گرفته‌اند، می‌توانند به ما در راستای مقابله با تحریم ها کمک های ارزنده‌ای کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر