امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۱:۳۸ شناسه خبر : ۱۶۸۲۰
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد
کاهش ۸ درصدی نزاع طی سه ماه سالجاری در مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده نزاع، طی سه ماه سالجاری در استان را ۴ هزار ۸۴۰ نفر(۳۱۳۸ نفر مرد و ما بقی زن ) اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشت.

به گزارش وارش نیوز ؛ دکتر علی عباسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با ۸۸۷  مورد، بابل با ۵۶۵ و آمل با ۵۵۴ مورد و کمترین نزاع  در شهرستان فریدونکنار با ۷۶  مورد ثبت شده است.

وی یادآور شد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، اردیبهشت ماه با ۱۸۴۱  فقره بیشترین و فروردین ماه با ۱۴۳۵ فقره پرونده کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر خواهد شد.

دکتر عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر