امروز : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۵/۵ - ۱۴:۳۵ شناسه خبر : ۱۶۷۹۶

عدم حضور مدیران مهر تایید زد/ پسرخوانده‌ای به نام سرخ‌رود جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد در مصلی سرخ‌رود با حضور حداقل مدیران و خالی از روسای ادارات شهرستان برگزار شده است.

وارش نیوز// مدتی بود قلم را برای نقد مدیران بدست نگرفتیم و سعی بر آن داشتیم نقدهای وارده را به صورت شفاهی به مسئول مربوطه با ارائه راهکار جهت پیشرفت شهر انتقال دهیم به کرار این موضوع عنوان شد اما آنچه رسالت مقدس ما است، آگاهی‌بخشی به دور از هرگونه غرض است، همدلی در جهت گام‌های پیشرفت انقلاب همواره موثر خواهد بود.

وظایف شورای فرهنگ عمومی در سه حوزه سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط و نظارت تقسیم‌بندی می شود، تهیه و تدوین سیاست‌ها و طرح‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف فرهنگی از جمله در حوزه‌های زنان، تبلیغات، اطلاع‌رسانی، چاپ و نشر، فعالیت‌های دینی و معنوی، تهاجم فرهنگی و سایر حوزه‌های فرهنگی مربوطه از جمله وظایف سیاست‌گذاری این شورا محسوب می‌شود.

بررسی و تحلیل شرایط فرهنگی، بررسی الگوهای توسعه و پیامدهای فرهنگی آن، بررسی وضع فرهنگ و آموزش و نیز نظارت بر اجرای مصوبات شورا از جمله وظایف نظارتی شورای فرهنگ عمومی است.

حضور نیافتن مدیران شهرستان محمودآباد در جلسات شورای فرهنگ عمومی یک اقدام ضد فرهنگی است.

سرخ‌رود شهری است که همواره در بزنگاهای مختلف جهت رشد و پیشرفت شهرستان خود با کمک‌های مختلف اداری و مساعدت‌های مالی و ..  مثمرثمر بود اما در حالی جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد به میزبانی شهر سرخ‌رود با حضور فرماندار و ائمه جمعه محمودآباد و سرخ‌رود برگزار شد که از ۴۳ مدیر و مسئول دعوت شده، فقط چند مدیران شهرستان در آن حضور داشتند، می‌توان عنوان داشت بیش از ۳۰ مسئول دعوت شده غیبت داشتند.

این عدم حضور و همکاری جهت ارتقای سطح فرهنگی و رفع چالش‌های شهرستان با توجه به حضور نماینده عالی دولت در جلسه چه دلیلی دارد؟!

آیا شهرستان محمودآباد از نظر فرهنگی آنچنان غنی شده که مسئولان ادارات دلیلی برای حضور و همکاری خود نمی‌بینند؟!

بعضی از مسئولان اکثراً در تمامی جلسات شورای فرهنگی و دیگر جلسات مهم شهرستان حضور ندارند و بعضاً به دلیل نرسیدن به حدالنصاب، بانی لغو جلسه می‌شوند یا همین امر مسبب می‌شود که تقریباً تمام مصوباتی که نیاز به اجرا دارد، روی زمین می‌ماند و برخی ادارات حاضر نیز به بهانه نداشتن اعتبار لازم مصوبات را انجام نمی‌دهند.

آن چه مشخص است برای برخی مدیران همه چیز اولویت است به جز جلسه شورای فرهنگ عمومی، با توجه به اینکه عدم حضور مدیران همواره تذکر داده شد اما مدیران اهتمامی به این مهم ندارند و دلیل آن هم معلوم نیست.

نماینده عالی دولت نقش مهمی برای ایجاد همدلی و اتحاد بین مدیران جهت پیشبرد اهداف و توسعه بیش از پیش شهرستان دارد.

 

اگر به ثروت‌های فرهنگی خود توجه می‌کردیم بی شک اکنون وضعیت بهتری در این شهرستان داشتیم، متاسفانه هنوز در سطح شهرستان چنان که باید و شاید با برنامه و اجماع نخبگان و دستگاه‌های فرهنگی و کنشگران عرصه فرهنگ به آن پرداخته نشده است.

در این شهرستان نسبت فرهنگ و سیاست به هم خورده است، فرهنگ امر طفیلی، مصرفی و پرهزینه شده است، اقتصاد و سیاست طرح هایی را جلو می‌رانند و سرریز آن به فرهنگ می‌رسد.

شورا به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی متولی فرهنگ عمومی فرای اتفاقات فرهنگی، میبایست نسبت به مسائل به معنای واقعی متولی این امر، واکنش نشان دهد؛ عدم حضور مدیران در جلسه شورای فرهنگ عمومی بی‌توجهی به اصل فرهنگ و باید گفت ترک فعل است.

براستی آیا نمی‌توان گفت سرخ‌رود با این نگاه کم توجه‌ای مدیران شهرستان پسرخوانده است؟!

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر