امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۴:۲۴ شناسه خبر : ۱۴۵۳۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:
ثبت ۳۱۲ وقف جدید توسط مردم مازندران وارش نیوز / مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه به‌جز ۸ وقف جدید در هفته وقف، مردم استان مازندران ۳۱۲ وقف جدید به ثبت رساندند، افزود: این وقف‌ها در حوزه‌های مختلف منفعتی بوده و درآمد ایجاد می‌کنند.

 حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی پیش ازظهر دوشنبه در همایش یاوران وقف استان مازندران که در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: ما در استان مازندران ۴۵۳ امامزاده در حال ساخت و ساز داریم که کار اکثر آن‌ها به پایان رسیده و برخی در انتظار تحقق بودجه هستند.

وی با بیان اینکه به‌جز ۸ وقف جدید در هفته وقف، مردم استان مازندران ۳۱۲ وقف جدید به ثبت رساندند، افزود: این وقف‌ها در حوزه‌های مختلف منفعتی بوده و درآمد ایجاد می‌کنند.

حیدری جناسمی خاطرنشان کرد: در مازندران شاهد وقف نگهداری کودکان یتیم، ایجاد اشتغال و تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان هستیم، در هفته وقف شاهد ثبت وقف قرآنی با نام و یاد حضرت زهرا (س) نیز بوده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: وقف ماندگار است و واقف هرگز نمی‌میرد، همچنان که شهدا نمی‌میرند و این تعبیر قرآن است.

این مسئول ادامه داد: در استان مازندران حدود ۷۰ درصد از موقواف مربوط به عزاداری سیدالشهدا (ع) بوده و مقید به مکان و رزمان و ۱۶۷ موقوفه در استان مربوط به بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به ترخیص صدها نفر از بیمارستان رازی قائمشهر از موقوفه دکتر علی نقی کنی، عنوان کرد: این واقف ماندگار است، مردم را نجات داد؛ فرهنگ نوع‌دوستی و اسلامی را احیا کرد، از محل موقوفات بیش از ۲۰۰ میلیارد در سال گذشته برای پهن شدن سفره عزای امام حسین (ع) در استان پهن شده است؛ بانی سفره واقف خیراندیشی است که این کار بزرگ را انجام داد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه گدایی برای اهل بیت (ع) پادشاهی است، یادآور شد: احداث زائرسرا با فروش زمینی به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان برای حضور زائران و… مصادیقی از این اقدامات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان تاکید کرد: بزرگترین ساختمان امامزاده‌های استان در امامزاده جبار روستای خارکش قرار دارد و در امامزاده عبدالله آمل نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر