امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۷/۴/۲۳ - ۱۵:۲۶ شناسه خبر : ۱۴۴۹
نماینده ولی فقیه در گیلان:
فرار مالیاتی حقوق جامعه را پایمال می کند نماینده ولی فقیه در گیلان، گفت : افرادی که فرار مالیاتی دارند باید شناسایی شوند و مالیات از آنها اخذ گردد، زیرا فرار مالیاتی حقوق جامعه را پایمال می کند.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل امور مالیاتی استان، با اشاره به اینکه مالیات در زندگی بشر سابقه ای دیرینه دارد، گفت: از زمانی که زندگی جمعی و شهرنشینی به وجود آمد، مالیات وجود داشته و با مطالعه تاریخ اقوام و ملل مشاهده می کنیم مسئله اخذ مالیات از مردم برای رفع نیازهای زندگی اجتماعی همواره وجود داشته است.

وی لزوم توجه به اقشار آسیب پذیر را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: سعی کنید با اقشار آسیب پذیر نهایت مدارا را داشته باشید.

امام جمعه رشت، بحث خود را متوجه بخش تولید کرد و یادآور شد: یکی از نکاتی که می تواند سازمان امور مالیاتی را خوب جلوه دهد، حمایت از تولید داخلی است.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه گسترش خدمات الکترونیکی و غیر حضوری مشکلات مردم را کاهش داده و موجب افزایش شفافیت می شود، تصریح کرد: افرادی که فرار مالیاتی دارند باید شناسایی شوند و مالیات از آنها اخذ گردد، زیرا فرار مالیاتی حقوق جامعه را پایمال می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ مالیاتی در جامعه، عنوان کرد: همه افراد از جمله روحانیون و دانشگاهیان باید کمک کنند تا این فرهنگ نهادینه شود.

وی با بیان اینکه رفتار و اخلاق نیکو در اخذ مالیات باعث می شود که مردم خوداظهاری کنند، گفت: سعی کنید مردم را تشویق به خوداظهاری کنید و به آنان اعتماد کنید. اتکای ما باید به ارزش های اخلاقی و اجتماعی باشد و اگر این کار را برای خدا انجام دادیم، خداوند اجر آن را خواهد داد.

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان نیز، از کارکنان امور مالیاتی به عنوان سربازان جبهه اقتصادی یاد کرد و افزود: در شرایط کنونی همکاران ما تمام تلاش خود را معطوف داشته اند تا در جنگ اقتصادی که دشمنان ایجاد کرده اند بتوانند نقش خود را برای کشور به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی، سازمان بیش از پیش به سمت شفافیت، عدالت محوری و مودی مداری گام برمی دارد، گفت: هدف سازمان این است که در سال جاری به عنوان یک سازمان محبوب شناخته شده و عدالت مالیاتی را در جامعه نهادینه کند.

انوری، همچنین از نماینده ولی فقیه در استان درخواست کرد با توجه به جایگاه روحانیت در جامعه، مردم در خطبه های نماز جمعه و سخنرانی ها به پرداخت مالیات تشویق شوند تا فرهنگ مالیاتی گسترش بیشتری یابد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر