امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۶/۱ - ۱۴:۲۶ شناسه خبر : ۱۴۴۵۳

کاهش استرس چه روش‌هایی دارد؟ استرس و خجالت در جمع قرار گرفتن برای بسیاری از افراد رایج است اما شما می‌توانید با تمرین‌های مناسب و ایجاد تغییرات کوچک در رفتارتان این مشکل را کاهش دهید.

به گزارش وارش نیوز/ من خجالتی هستم وقتی در جمع قرار می گیرم نمی توانم خوب صحبت کنم استرس دارم. استرس و خجالت در جمع قرار گرفتن برای بسیاری از افراد رایج است اما شما می توانید با تمرین های مناسب و ایجاد تغییرات کوچک در رفتارتان ،این مشکل را کاهش دهید.

در زیر تعدادی راهکار برای کاهش استرس در جمع را برای شما بیان میشود.

قبل از ورود به جمع برای خود زمان کافی برای آماده شدن در نظر بگیریداین شامل پوشش مناسب و برخی کارهای روزمره مانند تمیز کردند دندان ها و غیره است به این ترتیب ،احتمال ایجاد استرس ناشی از نگرانی در باره ظاهر خود را کاهش می دهید.

تمرین صحبت گردن در جمع: این یک مهارت است که با تمرین بهبود می یابد؛ با شرکت در گروه های کوچک ، مانند دوستان نزدیک یا خانواده و سپس به تدریج به جمع های بزرگ تر مثل کلاس های درسی یا باشگاه بپیوندید. همچنین با خودتان حرف بزنید و تمرین کنید موضوعاتی را که در جمع بحث می شوند را پیش بینی و به آنها عمق ببخشید.

اطمینان از خودتان:به خودتان اطمینان داشته باشید و به خودتان بیشتر اعتماد کنید، درک کنید که هیچ کس کامل نیست و همه ما در یادگیری هستیم . بدانید که نظرات و تعریف دیگران از شما صرفا نظر شخصی آنهاست و نباید بر رفتار و اعتماد به نفس شما تاثیر داشته باشد.

تمرکز بر محتوا: در هنگام شرکت در گفت و گو ها و جمع ها ، تمرکز خود را بر محتوای صحبت ها و دیگران قرار دهید. با گوش دادن فعالانه به حرف های دیگران و مشارکت در بحث ها ، تمرکز از خودتان برداشته می شود و استرس کاهش می یابد.

تمرین تنفس عمیق: هنگامی که احساس استرس می کنید به تنفس عمیق توجه کنید این تکنیک کمک می کند تا آرامش داشته باشید و استرس را کاهش دهید.

محافظت از خود: اگر در جمعی قرار دارید که باعث ایجاد استرس زیادی برای شما می شود به خود اجازه دهید که برخی از این جمع ها را از دست دهید محیط هایی را انتخاب کنید که باعث آرامش و راحتی شما باشند.

می توانید از مشاور و روانشناس کمک بگیرید و تکنیک های مانند درمان شناختی – رفتاری (CBT)و تمرین نقش بازی می توانند به شما کمک کنند تا با خجالت و استرس در جمع مقابله کنید.

.مهمترین نکته این است که تغییراتی که می خواهید در خود ایجاد کنید، نیازمند زمان هستند، پیشرفت کم کم صورت می گیرد پس صبور باشید و به خودتان اعتماد کنید.

تهیه کننده: نرگس رضازاده کارشناس ارشد روانشناسی

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر