امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۳/۶ - ۱۹:۵۰ شناسه خبر : ۱۴۲۹۷
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران اعلام کرد؛
آغاز خرید گندم با تجهیز ۳۲ مرکز در مازندران وارش نیوز- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در استان از تجهیز ۳۲ مرکز برای اجرای این طرح در استان خبر داد.

عباسعلی وفایی نژاد ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه عملیات خرید تضمینی گندم در استان با تحویل بیش از ۶۷۱ تن گندم به مراکز خرید شهرستان گلوگاه آغاز شد، افزود: در سال جاری ۳۲ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز گردیده و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم می‌باشند.

وی به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص میزان تولید و خرید تضمینی گندم در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از ۱۷۶ هزار تن گندم در مزارع استان، انتظار می‌رود در سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از گندم‌کاران استان به‌صورت تضمینی خریداری شود.

وفایی نژاد با درخواست از کشاورزان برای خودداری از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها، تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور عدم خروج گندم تولیدی از شبکه‌های رسمی و تعیین شده برای مصرف انسانی صورت گرفته و خرید و فروش گندم خارج از این سیستم احتمال سو استفاده عوامل غیرمجاز از کشاورزان را فراهم می‌کند.

وی همچنین از کشاورزان مازندرانی خواست: به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت زودهنگام گندم خودداری نموده و با اطمینان از رطوبت پایین، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا در استان با فعالیت ۱۱ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، بابل و آمل در حال انجام می‌باشد افزود: مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تا زمان پایان برداشت کلزا در مزارع استان آمادگی لازم برای تحویل گرفتن این محصول از کشاورزان را دارد.

وی در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان مازندرانی اظهار داشت: از زمان آغاز خرید این محصول تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ تن کلزا به مراکز خرید اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل داده شد.

وفایی نژاد با بیان اینکه پرداخت بهای کلزا مرحله به مرحله در حال انجام است، افزود: کشاورزانی که تا ۲۳ اردیبهشت محصول کلزای خود را به مراکز خرید تحویل دادند، بهای این محصول را به صورت علی الحساب با قیمت ۲۲ هزار تومان دریافت نمودند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود: ضرورت دارد کشاورزان عزیز در زمان تحویل دادن محصول تولیدی خود به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه جامع پهنه بندی اقدام نمایند.

مدیرکل غله مازندران تاکید کرد: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کارت ملی و شماره حساب فعال بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر