امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۲/۳/۵ - ۲۰:۳۹ شناسه خبر : ۱۴۲۸۷
امام جمعه سرخ‌رود:
حماسه فتح خرمشهر به فراموشی سپرده نشود/ لزوم توجه به سنگر حجاب و عفاف امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر لزوم حفظ سنگر حجاب و عفاف گفت: همه مسئولین هزینه حجاب و عفاف داشتن را کم کنند و طوری نشود در کشور اسلامی تهیه لباس عفیفانه بیش از پوشش غیر متعارف باشد.

به گزارش وارش نیوز/ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه عزیزان،حواسمان جمع باشد دشمن از پشت خاکریز وارد عمل شد، اظهار داشت: مواظب باشیم از پشت خاکریز سنگرها را از دست ندهیم؛ مواظب سنگر حجاب و عفاف باشیم؛ مواظب سنگر اقتصاد باشیم که با نفوذ و تفکر لیبرالی از دست نرود.

وی افزود: مواظب باشیم دشمن نسل جوان ما را بی‌هویت نکند؛ هویتی که با رشادت‌ها و خرمشهر ها نصیبمان شد؛ باید بیدار شویم که دشمن آن سنگر تولید و ازدیاد نسل که از ما گرفت و ما تبدیل شدیم به کشوری که کمترين موالید را دارد،ادامه پیدا نکند،که اگر این اتفاق ادامه داشته باشد ما در ۲۰ الی ۳۰ سال آینده به یک کشوری پیر تبدیل خواهیم شد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: حقیقتا احساس غرور و عزت می کنیم،که این آب و خاک دلاورمردانی مانند این ۵ مرزبان شهید دارد که اینچنین عزت مندانه اما در اوج غربت به شهادت‌ می شوند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: از سوی دیگر قلبمان به درد می آید که برخی افراد و سلبریتی های خائن و مزدور و بی شرافت،در مجازات اشرار و جانیان عزا می گیرند،اما در پی شهادت پاک ترین جوانان این وطن،خفقان گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: بارها گفته ایم که در هیچ کشوری،با این چنین سلبریتی هایی مماشات نمی شود؛ به بهانه رأفت و …نباید با این قاتلان فرهنگ و اعتقادات مردم مماشات شود؛ اینها شایسه هیچ گونه ترحمی نیستند.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: فعلا پیرامون لایحه حجاب و عفاف مطلب تحلیلی ارائه نمی کنیم اما به تمام تصمیم سازان در این زمینه توصیه می کنیم،تمام جوانب و حدود الهی را در نظر بگیرند و در این زمینه کوتاه نیایند.

حماسه فتح خرمشهر به فراموشی سپرده نشود

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه در هفته گذشته سال روز فتح خرمشهر را داشتیم، افزو: درس‌هایی که پیرامون آزادسازی خرمشهر وجود، آنقدر مهم و کلیدی است که رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی پيرامون مطالعه آن دارند،درس هایی که باید در دانشگاه ها تدریس شود.

وی عنوان داشت: حماسه های اینچنینی هرگز نباید به ورطه فراموشی سپرده شوند.علی الخصوص نسل جوان که نیازمند این درسها و معارف بلند است.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: شخصیت فرماندهان و رزمنده ها،که سرشار از اخلاص و ایمان و اعتقاد و شجاعت بودند،که بسياري از این خصوصیت ها به فرموده مقام معظم رهبری خارج از توان معمول بشر است و همچنین از بعد نظامی که یک شاهکار بود و در دانشگاه های علوم نظامی باید به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: یک بعد دیگر ولایت پذیری رزمنده ها،که وقتی حضرت امام راحل فرمودند خرمشهر باید آزاد شود،حجت را برخود تمام شده دیدند و دیگر هیچ توجیهی را در خود راه ندادند.

وی خاطرنشان کرد: خرمشهر با این رشادت ها فتح شد و ما در دفاع مقدس که به نوعی جنگ جهانی بر علیه انقلاب اسلامی بود،یک وجب خاک ندادیم اما کار همین جا به اتمام نرسید،و حضرت امام خامنه‌ای فرمودند ما پ خرمشهر ها در پیش داریم که باید فتح کنیم.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: خرمشهر به ما آموخت که با عزت و ایستادگی و مجاهدت می توان هر چالشی را برطرف کرد و هر دشمنی را شکست داد؛ چه در عرصه نظامی و چه در عرصه‌های اقتصاد و سیاست و دیپلماسی و.. رهبر انقلاب در دیدار با سفرا از واژه دیپلماسی التماس استفاده کردند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: همانطور که نباید عزت خرمشهر فراموش کرد،دیپلماسی التماسی که برخی دولت ها در طول انقلاب داشتند،نباید فراموش شود؛ ما هرگز زانو زدن در مقابل برخی دولت های کوچک منطقه،قدم زدن با وزیر خارجه آمریکا،سلفی حقارت و… را فراموش نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما هرگز برجام را فراموش نخواهیم کرد،جایی که ایران تمام تعهدات خود را انجام داد و طرف های مقابل فقط پوزخند زدند.
از همه سخت تر و سنگین تر،فراموش نخواهیم کرد،تنها یک ماه پس از شهادت حاج قاسم،وزیر خارجه وقت،راهکار دیپلماسی با ترامپ جانی را منتفی نمی دانست.

امام جمعه سرخ‌رود تاکید کرد: اینها درس هایی است که باید بدانیم و عبرت بگیریم و در جای درست تاریخ بایستیم؛ به فرموده امام خامنه‌ای همین خرمشهر ها و رشادت ها بود که مردم بتوانند بیایند پای صندوق های رای و آن نماینده را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: آن رشادت ها بود که که وقتی رئیس جمهور ما به سوریه و اندوزی و…سفر می کند،آنچنان پرشور از ایشان استقبال می کنند.و در استقبال از ایشان آهنگ فتح مکه در فیلم محمد رسول الله را پخش می کنند.

وی تصریح کرد: شما این استقبال را مقایسه کنید با استقبال یک مقام رسمی از کشورهای غربی و علی الخصوص آمریکا که با تخم مرغ از آنان استقبال می شود؛ به برکت همین رشادت ها انقلاب اسلامی هر روز در حال فتح یکی از سنگرهای کلیدی منطقه و جهان است.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان خاطرنشان کرد: این دیپلماسی عزت مندانه،این قدرت نظامی،که فقط از یک کشور ابرقدرت برمی آید یک ناو جنگی را طی ۸ ماه دورتا دور کره زمین به حرکت دربیاورد و قدرت نمایی کند،و هیچ کس نتواند نگاه چب به آن داشته باشد.

خبرنگار: پویا اباذری

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر