امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۲/۳/۴ - ۱۱:۳۲ شناسه خبر : ۱۴۲۸۲
رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری مطرح کرد:
راه‌اندازی دفاتر گردشگری مازندران در کشورهای همسایه و عربی وارش نیوز- رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری از راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری مازندران در کشورهای همسایه و عربی خبر داد.

 محمد طالع ماسوله صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی میراث فرهنگی از راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری مازندران در کشورهای عربی و همسایه خبر داد و با بیان اینکه مازندران ۳۳ برابر سنگاپور وسعت دارد، گفت: تولید ناخالص ملی این کشور ۴۸۰ میلیارد دلار و جز ۵ کشور پیشرفته به شمار می‌رود.

طالع ماسوله با اعلام اینکه امروز تصویر کشورها، تصویر از بازارهاست، تصریح کرد: دنیا در تاریخ خود به شمالی‌ها افتخار می‌کرد اما دچار فقر هستیم و نتوانستیم گردشگری را به گونه‌ای توسعه دهیم که مانند سنگاپور یک میلیون گردشگر داشته باشیم.

رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار گردشگری کشور ادامه داد: با طبیعت خدادادی مازندران چه کردیم و به زمین خودمان تجاوز کردیم و بیش از ۷۰ هزار هکتار از جنگل‌های گیلان را در شش دهه نابود کردیم.

وی با بیان اینکه هر کلنگی که با مطالعه و دانش فرود آید خوب است اما توریست خارجی تصور می‌کند ما دشمن طبیعت‌مان هستیم، گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار جاذبه در کشور داریم و باید برای حفظ آن تلاش کرد.

محمدرضا خلعتبری عضو هیئت علمی پژوهشگاه باستان شناسی وزارت میراث فرهنگی در نشست هم اندیشی میراث فرهنگی استان با بیان اینکه مازندران دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی بوده و از فرهنگ و میراث غنی برخوردار است، اظهار داشت: کارهای پژوهشی که تاکنون انجام شده در مرحله گزارش باقی مانده و هنوز به مرحله چاپ و انتشار نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه کار پژوهشی به‌صورت دوره‌ای در استان فعال نشده است، افزود: مستندسازی و پژوهش، تحلیل موضوعات مختلف، چاپ و انتشار از نتایج کار تحقیقاتی و پژوهشی است که باید در دستورکار قرار گیرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه باستان شناسی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: متأسفانه اقدامات پژوهشی در حد مستندسازی باقی و به مرحله چاپ نمی‌رسد که باید برنامه ریزی صورت گیرد.

خلعتبری یکی از نمونه تحقیقات پژوهشی در استان مازندران هنوز پژوهش و انتشار آن انجام نشد را منطقه ایزگام دشت رامسر عنوان کرد واز میراث فرهنگی مازندران خواستار توجه به مقالات پژوهشی است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر