امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۲/۲/۶ - ۱۱:۳۴ شناسه خبر : ۱۴۲۱۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:
خشکیدگی ضلع غربی تالاب میانکاله/حفظ محیط‌زیست مردمی شود وارش نیوز- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران پس روی آب دریا و خشکیدگی ضلع غربی تالاب میانکاله را از تهدیدهای محیط زیست در استان اعلام کرد.

عطاالله کاویان صبح چهارشنبه در مراسم زمین پاک در مدرسه استعدادهای درخشان شهرستان بهشهر، سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز را شعار سال جاری هفته زمین پاک بیان کرد و گفت: برای حفظ زمین باید همه ما تلاش کنیم و اگر هر یک تلاش مناسبی نداشته باشیم همگان آسیب خواهیم دید، عنوان نمونه اگر کشورهای دیگر به محیط زیست آسیب بزنند و ما در این زمینه تلاش کنیم، همه متضرر خواهیم شد.

کاویان با تاکید بر اینکه استانداردهای زیست محیطی را باید از درون خانواده شروع و رعایت کنیم، افزود: سرمایه گذاری برای زمین پاک به حفظ آن برای نسل‌های آینده کمک خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به توسعه بازیافت یادآورشد: زندگی‌های امروزی ماشینی شده است، از این رو استفاده از تجهیزات و لوازم ضروری است و باید به توسعه بازیافت توجه شود تا بتوانیم بخشی از لوازم دور ریختنی را به چرخه تولید برگردانیم.

کاویان با بیان اینکه یک نیروگاه زباله سوز در شهرستان نوشهر فعال است، افزود: در این نیروگاه زباله‌ها تفکیک و بخشی از آن سوزانده می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز ساری نیز با ظرفیت ۵۰۰ تن دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی است، افزود: این نیروگاه به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه دنیا از وسایل دور ریز در حال تولید انرژی است، افزود: شهرستان بهشهر دارای مرکز پردازش و تبدیل و بازیافت زباله است و باید از این چرخه برای توسعه بهره برداری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بهره وری سبز را از دیگر نیازها و بیان کرد و گفت: باید از ظرفیت سمن‌ها و بعد مدارس برای توسعه فضای سبز استفاده کنیم و تمامی مسائل اقتصادی در تعهد در لوای بهره وری به نتیجه خواهد رسید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران بهره وری سبز را مهمترین نیاز بیان کرد و گفت طرح‌های ما باید متناسب و سازگار با محیط زیست باشد و شهرستان بهشهر غنی از گونه‌های گیاهی و جانوری فراوان است و وجود پناهگاه حیات وحش میانکاله و آشوراده از ظرفیت‌های آن است.

وی پس روی آب دریا، کم شدن منابع آب ورودی تالاب و خشکیدگی ضلع غربی تالاب را از جمله تهدیدها بیان کرد و گفت: خانه‌های محیط زیست در حوزه آموزش مسائل زیست محیطی نقش مهمی دارند و قرار است سازمان حفاظت محیط زیست، حفظ محیط زیست را مردمی و مردم را درگیر این کار کند.

وی با بیان اینکه حفاظت محیط زیست فقط به کارمندان محیط زیست نیست، تصریح کرد: همه باید در این مسیر تلاش کرده و توجه ویژه ای داشته باشیم از این رو خانه‌های محیط زیست در حال راه اندازی است.

کاویان خانه‌های محیط زیست را بستری برای تعامل بین جوامع محلی و محیط زیست بیان کرد و گفت: در شهرستان بهشهر نیزه خانه محیط زیست در سال قبل راه اندازی شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر