امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۲/۱/۱۷ - ۱۲:۱۵ شناسه خبر : ۱۴۱۳۵
معاون وزیر کشور:
سلامت و امنیت خانواده ها در سواحل اولویت است/ اجرای سازمان عمران وارش نیوز- معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی توجه به عفاف و حجاب را در سواحل لازم دانست و گفت: مسئله سلامت و امنیت روانی و اجتماعی خانواده ها و گردشگران در ساحل اولویت اساسی است.

  محمد عباسی چهارشنبه شب در حاشیه کمیته راهبردی فرهنگی سواحل شمال در گفتگو با خبرنگاران ب اشاره به اجرای طرح آزادسازی سواحل گفت: برای خدمات رسانی مطلوب و میزبانی شایسته گردشگران در سواحل، مسئله سلامت و امنیت روانی خانواده‌ها مدنظر قرار دارد.

وی با اظهار این که امیدواریم در فصل گردشگری در استان‌های شمالی، همه خانواده‌ها و گردشگران استفاده مطلوبی از موهبت الهی در سواحل داشته باشند، افزود: سلامت و امنیت روانی و اجتماعی خانواده‌ها در سواحل موضوع مهمی است.

وی با تاکید برایجاد بسترها و امکانات مورد نیاز برای بهره گیری مردم و خانواده از سواحل آزادشده اظهار داشت: ممکن است عده‌ای محدودی بخواهند فضا را مخدوش کنند در حالی که باید محیط امن اجتماعی را در سواحل ایجاد کنیم و برای تحقق این هدف نیازمند. برنامه ریزی گسترده و جامعی هستیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور بر لزوم رفع موانع در سواحل شمالی تاکید کرد و گفت: همچنین برای ساماندهی سواحل نیازمند امکاناتی هستیم تا مردم از مواهب دریا و ساحل پس از دستور آزادسازی ساحل بهره مند شوند.

عباسی با عنوان این که دولت پیگیری لازم را برای ساماندهی ساحل و مدیریت راهبردی و فرهنگی آن دارند، افزود: باید ملت ایران و گردشگران به راحتی و خوبی از ساحل استفاده کنند.

توجه به عفاف و حجاب در سواحل

وی درباره بحث عفاف و حجاب نیز گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اکثریت ملت ایران مؤمن و دیندار هستند و برخی از افرادی که ممکن است دقت لازم را در زمینه عفاف وحجاب ندارند نیز نشان دادند که انسان‌های دیندار و علاقمند به رعایت اصول اخلاقی واجتماعی هستند.

وی با اظهار این که ممکن است دشمنان تصور نابجایی را داشته باشند تا از آن برای آلودگی فضای اجتماعی استفاده کنند، افزود: از این رو موضوع امنیت اجتماعی و سلامت خانواده مدنظر است و بسیاری از مردم نگران آن هستند که اگر بخواهند از سواحل استفاده کنند امنیت لازم را نداشته باشند و باید امنیت وبسترهای لازم را فراهم کنیم تا جلوی کسانی که درپی آلودگی فضای ساحل هستند، بایستیم.

عباسی با اشاره به تصمیم گیری در زمینه عفاف و حجاب در سواحل در کمیته کشوری یادآور شد: در بستر فضای ایران اسلامی، بی حجابی و کشف حجاب حرام شرعی است و باید در سواحل نیز باید مدنظر قرار گیرد زیرا امنیت اجتماعی و روانی خانواده‌ها برای ما مهم است.

مقدمات سازمان عمران سواحل فراهم شده است

معاون وزیر کشور درباره سازمان عمران سواحل نیز گفت: این سازمان در دولت دهم تصویب شد و از تصویب شورای نگهبان نیز گذشت ولی پس از دولت دهم ابلاغ و اجرای آن متوقف شد اما در دولت کنونی از سوی رئیس جمهوری و معاون و وزیر کشور این طرح در دستور قرار گرفت و مقدمات اجرا و تشکیل آن شروع شده است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد هم افزایی بین همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه سواحل در حال برنامه ریزی هستیم و مهم آن است که مدیریت جامع و واحدی در حوزه سواحل داشته باشیم و جامع‌ترین و صالح‌ترین شخصیت اجرایی در حوزه سواحل، استانداران هستند و وزارت کشور نیز دلسوزانه مسائل استان‌های شمالی را پیگیری می‌کند.

وی گفت: هوشمند سازی سواحل برای کاهش شمار غریق در سواحل در دستور کار است و سال قبل بخشی از این برنامه اجرایی شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر