امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۴/۱۴ - ۱۵:۱۱ شناسه خبر : ۱۳۴۳
یادداشت اختصاصی وارش نیوز
اسنپ میوه ساری، فرصتی برای درآمد پایدار سوال مهم از شورای اسلامی شهر ساری این است که آیا تب تند ایجاد درآمد پایدار یک شبه سرد می‌شود و طرح‌های مفید و مطالعه شده‌ای همانند سامانه میوه، آسفالت دکوراتیو و ... به فراموشی سپرده می‌شود؟ آیا استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد درآمد پایدار که از ابتکارات بسیار خوب شورای پنجم بوده عقیم می ماند؟ آیا طرح‌های اینچنینی تنها در ژست نوین اندیشی خلاصه می‌شوند؟

اختصاصی وارش نیوز:

واقعیت موضوع این است که توسعه پایدار برای شهری چون ساری، یک نیاز ضروری است. در غیر این صورت تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت شهری دچار اختلالات فراوانی خواهد شد. آنچه که تمامی کارشناسان حوزه ی مدیریت شهری به آن تأکید می کنند این است که بدون شک تنها اخذ عوارض و مالیات از شهروندان نمی‌تواند بار اقتصاد شهری را به دوش کشد. اینجاست که اهمیت منابع پایدار شهری و درآمد پایدار بیش از پیش جلوه می‌کند.

بهمن ماه سال گذشته قاسم قاسمی، رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه توسعه شهری و رسیدن به اهدافی همچون ایجاد اشتغال و افزایش سطح زندگی با درآمد پایدار از اهداف مدیریت شهری است گفت: سامانه تأمین، فروش و توزیع  میوه، تره بار و مرکبات پس از انجام مطالعات دقیق در مرکز پژوهش های این شورا در شهر ساری راه اندازی می شود.

این موضوع توجه بسیاری از مدیران را جلب و واکنش های مثبتی به همراه داشت زیرا این طرح آغاز گام نهادن در مسیر ایجاد درآمد پایدار از سازمان های تابعه شهرداری توسط این عضو جوان و تحصیلکرده شورا بود.  طرح اسنپ میوه که با محوریت بنیاد ملی نخبگان استان مازندران  و بر اساس تفاهم نامه ای که چندی پیش سید مسعود مدینه رئیس جوان شورای اسلامی شهر ساری در راستای ورود نخبگان ساروی در چرخه تصمیم سازی به امضاء رسید در آستانه عملیاتی شدن قرار دارد. این طرح که به گفته رئیس شورای اسلامی شهر ساری که خود دارای تحصیلات عالی در رشته مدیریت کسب و کار است بهترین فرصت برای سازمان میادین میوه و تره بار برای رسیدن به درآمد پایدار می باشد اما اخبار واصله به وارش نیوز حکایت از شیطنت برخی عوامل همیشه مزاحم در روند اجرایی شدن طرح‌های مفید شهری در این زمینه ها دارد.

 

حال سوال مهم از شورای اسلامی شهر ساری این است که آیا تب تند ایجاد درآمد پایدار یک شبه سرد می‌شود و طرح‌های مفید و مطالعه شده‌ای همانند سامانه میوه، آسفالت دکوراتیو و ... به فراموشی سپرده می‌شود؟ آیا استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد درآمد پایدار که از ابتکارات بسیار خوب شورای پنجم بوده عقیم می ماند؟ آیا طرح‌های اینچنینی تنها در ژست نوین اندیشی خلاصه می‌شوند؟

مدیریت شهری برای تسریع روند توسعه شهر نیازمند است ضمن پالایش درونی، به جوانان متخصص،  متعهد و نخبه  ساروی اعتماد کند زیرا ثمره ی اعتماد به همین جوانان بوده که ترکیب منتخبین شورای پنجم را تشکیل داده است.  

طی روزهای آینده گفتگویی با بنیاد ملی نخبگان استان در خصوص  طرح اسنپ میوه خواهیم داشت و ابعاد متعدد طرح و چالش هایی که در مسیر عملیاتی شدن آن وجود دارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر