امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۷
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۹/۱۰ - ۱۱:۵۰ شناسه خبر : ۱۲۱۶۸

یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک و اندیشه بین المللی آن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آستانه یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک بنیانگذار نهضت جنگل گفت: اندیشه میرزا کوچک خان اندیشه ای بین المللی است و می بایست برای جاری و ساری کردن آن تلاش کرد.

فیروز فاضلی روز چهارشنبه در آئین رونمایی از پوستر سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان با ابراز خرسندی از مزین شدن  این دوره از جشنواره به نام بلند سردار جنگل افزود: خوشبختانه ، در این سال ها نسلی پرورش یافته اند که تلاش می کنند شخصیت های محلی خود را ملی و بین المللی نمایند و بدا به حال جامعه ای که این مسیر را برعکس طی نماید.
وی اظهار داشت: پروپوزال برگزاری کنگره بین المللی میرزاکوچک خان به نام این  اداره کل محفوظ است اما مراحل انجامش می بایست از سوی استاندار وقت انجام می شد که متاسفانه انجام نشد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: شخصیت میرزا با توجه به یارانش که از کشورهای متعدد بودند شخصیتی بین المللی و نمونه ارزشمند همیاری است که در فرهنگ مردم این سرزمین تداوم یافته است.
فاضلی با بیان اینکه جانکاه ترین چیز این است که یک مفهوم تبدیل به عدد شود گفت: عشق، ایمان و امید سه موضوعی است که برای ذات انسان و انسانیت نیازمند بازنگری است و هنر و هنرمندان در این مسیر نقش حائز اهمیتی دارند.
وی ادامه داد: هنر و فرهنگ مرز نمی شناسد چون عاملیت و کلیت را با خود دارد؛ تکه برداری در هنر و فرهنگ معنا ندارد و در بحث نظارت تئاتر این راهبرد است که معنا می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  گفت: اگرچه امکانات اندک است اما مهم اینست که راه در عرصه فرهنگ ،هنر و قلم باز باشد و این بزنگاه هاست که هنرمند را جهانی می کند .
فاضلی با اشاره به ضربه کرونا به هنرمندان گفت: اگرچه بحران کرونا موجب خسارت و صدمه به فرهنگ و هنر شد اما از سویی نیز موجب بازبینی در تفکر شد که خود مسیری رو به پیشرفت و توسعه را می گشاید.
سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان با ۶ اثر به داوری پیام دهکردی، فرامرز طالبی و مهرداد هنرمند  از جمعه دوازدهم آذر ماه طی دو روز در سه نوبت ۱۱ صبح ،۱۵ و ۱۸ ، با حضور تماشاگر برگزار می شود؛ اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان نیز ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۴ آذرماه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر