امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۸/۱۹ - ۰۸:۱۲ شناسه خبر : ۱۱۹۴۸

احداث یک پروژه فرهنگی از راه غیرقانونی! رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه احداث کتابخانه مرکزی در رشت بدون دریافت مجوز حفاری از شهرداری رشت توسط مجری پروژه انجام شد، گفت: وقتی یک دستگاه دولتی برای اجرای یک پروژه فرهنگی از راه غیرقانونی و تخلف ورود می کند از دیگران چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟

محمدحسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک پیشاپیش هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: باید برای افزایش سرانه کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ خوب در رشت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اولین کتابخانه عمومی در کشور، در رشت راه‌اندازی شد، افزود: متاسفانه بسیاری از داشته‌های رشت که در گذشته‌های نه چندان دور به عنوان شهر اولین‌ها در کشور مطرح بود به فراموشی سپرده شده و در شرایط فعلی برای راه‌اندازی کتابخانه مرکزی رشت درجا می‌زنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به کتابخانه‌های سطح رشت اشاره کرد و گفت: در سطح رشت فقط چهار باب کتابخانه وجود دارد که یکی از آنها نیز مشکلاتی دارد و این وضعیت برای شهری همچون رشت با آن سبقه فرهنگی اصلا مناسب نیست و ان شاالله با بیدار شدن برخی از مسؤولین از خواب غفلت بار دیگر رشت به جایگاه اولش بازگردد.

کارگرنیا با تاکید به نقش تمامی دستگاه‌ها به منظور تقویت و توسعه فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: بنده معتقدم برای این حوزه باید از هیچ تلاشی دریغ نکرد و حتی باید برخی از دستگاه‌های خدماتی هزینه‌های انشعابات خودشان را به این مجموعه تخفیف داده و یا کاملا ببخشند.

وی با انتقاد از عدم پیگیری صدور مجوز احداث بنا برای کتابخانه مرکزی رشت توسط مجری پروژه تصریح کرد: شورا و شهرداری رشت نیز قصد دارد در حد توان به احداث این کتابخانه در رشت کمک کند و علیرغم تمامی انتقاداتی که به عدم پیگیری مجری پروژه پیرامون عدم دریافت مجوز احداث این بنا وجود دارد اما به شهردار رشت و معاون عمرانی تاکید می‌کنیم تا مجوز حفاری برای دریافت انشعاب گاز را برای این پروژه صادر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه مرکزی رشت بدون دریافت مجوز ساخت از شهرداری بسیار تعجب برانگیز است، گفت: افرادی که این اقدام را انجام داده‌اند مرتکب تخلف شده و در حال حاضر برای دریافت انشعاب گاز با مشکل مواجه شده‌اند.

کارگرنیا با ابراز تاسف از اجرای این پروژه فرهنگی بدون مجوز قانونی افزود: وقتی یک دستگاه دولتی برای اجرای یک پروژه فرهنگی از راه غیرقانونی و تخلف ورود می‌کند، از دیگران چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟

وی با اشاره به ۲۴ آبان مصادف با روز کتاب و کتابخوانی بیان کرد: همه ساله در اسفند ماه شاهد گرامیداشت روز درختکاری با کاشت نهال در سطح کشور هستیم و پیشنهاد می‌کنم در ۲۴ آبان نیز فرهنگ (اهدای یک کتاب توسط شهروند) به نهاد کتابخانه‌ها را نهادینه کنیم تا با این اقدام برخی از کتب که شاید مازاد نیاز است و دیگران به دنبال مطالعه آن هستند به سهولت در دسترس دیگر شهروندان نیز قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وجود تعدادی اتوبوس که قابلیت تعمیر و بازسازی را ندارند، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم از اتوبوس‌هایی که قابلیت تعمیر و بازسازی را ندارند اما اطاقک‌های آنان تمیز بوده و با رنگ‌آمیزی و فضاسازی قابلیت تبدیل به کتابخانه را دارند به عنوان کتابخانه ثابت اتوبوسی در سطح محلات خصوصاً محلات حاشیه‌ای و کم‌برخوردار رشت استفاده شود تا با این اقدام گام کوچکی در افزایش سرانه مطالعه در رشت برداریم .

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر