امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۰/۷/۲۷ - ۰۶:۴۵ شناسه خبر : ۱۱۶۴۱
دکترای اندیشه سیاسی در گفت‌و‌گو با وارش تاکید کرد
وحدت شیعه و سنی؛ کارآمد در مسیر توسعه و مروج آرمان‌های دینی یک دکترای اندیشه سیاسی تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی موجب کارآمدی در مسیر توسعه و مروج آرمان‌های والای دینی است.

سید احمد حسینی در گفت‌و‎‌گو با وارش با اشاره به آغاز هفته وحدت شیعه و سنی در کشور، اظهار کرد: ایجاد هفته وحدت شیعه و سنی از ابتکارات امام راحل بوده و باید آن را قدر دانست چرا که در کشوری همچون ایران، با وجود قومیت‌های مختلف، توجه به اصل وحدت، می‌تواند زمینه‌ساز اتفاق‌های بسیار بزرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی همواره در مقابل تحرکات مذموم دشمنان کارآمد بوده و باید آن را قدر دانست، تصریح کرد: آنهایی که همواره به دنبال تضعیف یکی از دو مذهب، به هر طریق ممکن هستند، خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

این دکترای اندیشه سیاسی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام اجتماعی هفته وحدت، اخلاق‌مداری، همدلی و برادری شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: در پرتو سیاسی، وحدت شیعه و سنی، خنثی کننده تفرکات پوچ استکبار و صهیونیست است، موضوعی که دشمنان به خوبی از آن مطلع هستند و به دنبال تضعیف آن خواهند رفت.

حسینی، پاشنه آشیل قومیت‌گرایی در ایران را اختلاف میان آنها دانست و معتقد است: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم و احادیث گوناگون، بر حفظ وحدت مسلمانان تاکید شده است، گفت: در این زمینه، باید مراقب برخی تفکرات بنیادگرانه بود، تفکراتی که خروجی آنها به داعش و گروه‌های تکفیری منتج شد و هیچ مناسبتی با تفکرات شیعه و سنی واقعی ندارد.

این دکترای اندیشه سیاسی با اشاره به اینکه، در عرصه جهانی شدن و پیشرفت کشورها، اگر به اصل وحدت توجه نشود، نتیجه آن شکست خواهد بود، اظهار کرد: توجه به اصل وحدت شیعه و سنی در کشورمان، زمینه‌ساز رونق اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

حسینی تاکید کرد: در استان‌های شمالی کشور، اهل تسنن در کنار شیعیان در حال گذران زندگی و معیشت هستند و این وحدت موجود نشان از درک بالای دو مذهب از یکدیگر و توجه به اصل اساسی "وحدت" دارد.

وی در پایان گفت: وحدت شیعه و سنی اتحاد سیاسی و مقطعی و موردی نیست بلکه وحدتی اعتقادی و نشات‌گرفته از عقاید و آرمان‌های والای دینی است.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر