امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۷/۱۵ - ۰۹:۱۳ شناسه خبر : ۱۱۴۹۹

آغاز فصل برداشت میگو در گمیشان مدیرکل شیلات گلستان گفت: با توجه به شرایط افت دمایی در روزهای آتی و تغییرات فصلی آب و هوایی، باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت صید هر چه سریع‌تر میگو از مجتمع گمیشان صورت پذیرد.

سیدجواد قدس علوی امروز(چهارشنبه ۱۴ مهرماه) در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگوی استان اظهار کرد: محصول میگو از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و پایین آمدن دمای آب می‌تواند شرایط بروز بیماری‌های ویروسی را ایجاد و موجب ضرر و زیان سنگینی می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود پرورش‌دهندگان با مدنظر قرار دادن اهمیت این موضوع نسبت به جمع‌آوری هر چه سریع‌تر محصول خود اقدام کنند و مراکز فرآوری نیز باید به‌صورت تمام‌وقت و ظرفیت کامل جهت ورود محصول میگو آمادگی داشته باشند.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به زمان برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان خاطرنشان کرد: آخرین مهلت برداشت میگو تا ۱۵ مهرماه اعلام شده بود اما بنا به درخواست پرورش‌دهندگان، دامپزشکی این زمان را تا ۲۲ مهرماه تمدید کرد و این در حالی است که تمامی عواقب احتمالی در مدت تمدید متوجه پرورش‌دهندگانی خواهد بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون و تنها با برداشت ۵۰ درصد از سطح زیر کشت، ۷۵۰ تن میگو از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان، با میانگین وزنی ۱۶ گرم برداشت شده است که انتظار می‌رود تا پایان فصل برداشت این رقم رشد قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

قدس علوی گفت: در سال جاری ۱۲۳۶ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیر کشت رفته که پیش‌بینی می‌شود از این سطح، ۱۵۰۰ تن میگو برداشت شود.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر