امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۷/۱۱ - ۱۴:۱۳ شناسه خبر : ۱۱۴۴۶

زائران مازندرانی خود را قرنطینه کنند رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: زائران مازندرانی اربعین برای جلوگیری از ویروس کرونا در سامانه بهداشت رصد می‌شوند و بهتر است در قرنطینه خانگی باشند.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون استان در وضع خیلی خوبی قرار دارد، گفت: بعد از مدت ها، ۲۴ ساعت گذشته مرگ مثبت کرونایی در استان به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در پیک‌های گذشته حدود هشت هفته روند کاهشی داشتیم که اکنون از این مدت گذر کردیم، افزود: با بازگشت زائران اربعین و تردد ناقلان خاموش در اماکن‌های عمومی، نگران روند افزایشی بستری‌ها و فوتی‌ها در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: کدملی زائران مازندرانی که امسال به عتبات عالیات مشرف شدند، وارد سیستم پارسای بهداشت شده است و با همکاری کارشناسان بهداشتی این افراد رصد می‌شوند.

موسوی با بیان اینکه زائران اربعین حتماً آزمایش پی سی آر دهند تا از سلامت خود مطمئن شوند ، افزود: این افراد برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا حداقل یک هفته تا ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند و در اجتماع حضور نیابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد افرادی که در موکب‌های اربعین حضور داشتند به علت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در موکب‌های ۲۸ صفر حضور پیدا نکنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وی با بیان اینکه در بهترین وضع آب و هوایی قرار داریم گفت: با آغاز سرما به علت بسته شدن اماکن‌ عمومی و تهویه نادرست احتمال افزایش شیوع کرونا مانند سال قبل وجود دارد.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر