امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۵/۲۵ - ۰۸:۴۹ شناسه خبر : ۱۱۲۶۸

ارتباط با کشورهای اوراسیا با ظرفیت‌های ریلی اینچه‌برون گلستان- وارش نیوز/ استاندار گلستان ظرفیت‌های ریلی اینچه‌برون را برای حمل‌ونقل کشور ارزشمند دانست و گفت: راه‌آهن اینچه‌برون فرصتی کم‌نظیر برای شکل‌گیری مسیر حمل‌ونقل شمال به جنوب کشور است و می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر باشد.


هادی حق‌شناس در آیین ورود اولین قطار باری حامل واگن‌های عریض زغال‌سنگ از قزاقستان به اینچه‌برون گلستان با حضور مدیران ارشد استان و ایدجان آیداشف سرکنسول قزاقستان در گرگان، اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۳ راه‌آهن اینچه‌برون افتتاح شد و در سال جاری تبدیل راه‌آهن عریض به نرمال انجام شد که موجب می‌شود توقفی وجود نداشته باشد.
وی افزود: امروز شاهد حمل مستقیم زغال‌سنگ از قزاقستان به ذوب‌آهن‌های کشور هستیم و امیدواریم این اقدام سرآغازی برای افزایش صادرات و واردات باشیم.
استاندار گلستان یادآور شد: راه‌آهن اینچه‌برون از مزیت ارتباط با کشورهای اوراسیا، بندر خشک اینچه‌برون که مجوز آن را اخذ کرده‌ایم و منطقه آزاد اینچه‌برون که بندر خشک در دل آن قرار دارد، برخوردار است که می‌تواند در کاهش هزینه‌های واردات و صادرات تأثیرگذار باشد.
حق‌شناس خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسیر ریلی در اتصال دریای خزر به خلیج‌فارس و انتقال کالا نقش مؤثری داشته باشد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر