امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۴/۲۳ - ۱۴:۰۳ شناسه خبر : ۱۱۱۸۱

رییس جمهوری هفت پروژه سرمایه‌گذاری بنادر مازندران را افتتاح می‌کند ساری- وارش نیوز- هفت پروژه سرمایه‌گذاری در بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر در استان مازندران فردا پنجشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش وارش نیوز، طبق اعلام رسمی بنادر و دریانوردی امیرآباد ، چهار پروژه بزرگ سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی شامل ساختمان باشگاه ملوانان ، ایستگاه شماره دو آتش نشانی ،کارخانه آرد ، بلغور و کنسانتره ذرت و جرثقیل منگان آماده بهره برداری است.

بندر امیرآباد در شرق استان مازندران در دهه ۷۰ ایجاد شد و با ارتقاء به منطقه ویژه اقتصادی در دهه ۸۰ هم اکنون حدود ۲  هزار هکتار مساحت دارد.

تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد سرمایه گذاری شده است. همچنین به همین میزان هم در حوزه زیرساختی این بندر سرمایه گذاری شده است.

در حال حاضر بیش از چهار هزار نفر در این منطقه مشغول کار هستند.
بندر امیرآباد با داشتن ۱۵ اسکله بارانداز و یک اسکله رو رو در دست ساخت ، دارای ظرفیت حدود ۶ میلیون تنی بار گیری و تخلیه بار است . نیمی از فعالیت صادرات و وارداتی شمال ایران از این بندر انجام می شود و تنها بندر راهبردی متصل به راه آهن سراسری در شمال ایران محسوب می شود.

افتتاح سه پروژه عمرانی بندر نوشهر 

همچنین فردا بیست و چهارم تیر ماه از سه پروژه عمرانی بندر نوشهر شامل سامانه دوربین مدار بسته و حفاظت الکترونیکی ، ریل گذاری اسکله های جنوبی برای استفاده جرثقیل های بکرا و اجرای محوطه کانتینری و ساختمان باشگاه ملوانان است که همزمان با پروژه های عمرانی بنادر سراسر کشور توسط رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.
بنابر این گزارش ، با بهره برداری از این پروژه ها که با اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش دولتی انجام شده است به صورت مستقیم برای ۳۵ نفر اشتغال زایی خواهد شد.
ارتقاء توان عملیاتی و افزایش ظرفیت کانتینری بندر نوشهر، ارتقاء حفاظت فیزیکی و تصویری در راستای تامین امنیت و پدافند غیر عامل و رعایت الزامات کنوانسیون کار دریایی(MIC) از مهم ترین اهداف اجرای این پروژه ها در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است.

از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ تاکنون بنا به گزارش های رسمی  حدود ۲۸۴ میلیارد تومان برای اجرای طرح های زیرساختی در ۲ بندر نوشهر و فریدونکنار سرمایه گذاری شده است  که از این مبلغ حدود ۲۰۶ میلیارد تومان آن مربوط به بندر نوشهر است.

بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی است و یکی از نزدیک ترین بنادر به پایتخت کشور است .

استان مازندران به دلیل دارا بودن سه بندر ، مهم ترین استان ساحلی کشور محسوب می شود که نقش اساسی در زمینه صادرات و واردات دارد. بندرنوشهر نیز به عنوان قدیمی ترین بندر مازندران از دیرباز سهم ویژه و استراتژیکی در زمینه درآمدزایی، فرصت های شغلی و سرمایه گذاری داشته است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر