امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۴/۱۶ - ۱۵:۱۹ شناسه خبر : ۱۱۱۲۵

بازی برق با جان و مال مردم/ نوسانات برق خانه‌ای در گرگان را به خاک سیاه نشاند! گرگان - وارش نیوز/ افت و خیز انرژی، قطعی مکرر برق در مناطق مختلف استان گلستان کار را به جایی رساند که علاوه بر اعتراض‌های مردم، نمایندگان استان گستان نیز از وزیر نیرو لب به انتقاد گشودند.

داغ‌ترین روزهای گرم سال با قطعی برق در مناطق مختلف استان گلستان عجین شده است، این وضعیت تا جایی پیش رفته که جان و مال مردم نیز هدف قرار گرفته است، زنگ شرایط اضطراری زده شده از وضعیت بیمارانی که در کنج بیمارستان‌ها به واسطه قطعی برق، جان خود را به پای بی‌تدبیری مسوولان معامله می‌کنند، تا نوسان برق و افت و خیز انرژی که در شرایط سخت اقتصادی لوازم خانگی را هر روز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌سوزاند.

قطعی مکرر برق در داغ‌ترین روزهای گرم سال روی خط خبرها قرار گرفته است، بازی برق با جان و مال مردم حکایت تلخ و بغرنجی است که اعصاب و روان مردم را بدجور خط خطی می‌کند، یک روز داغ گرانی‌های بی‌ضابطه مردم را آزار می‌دهد و حالا اقتصادی که کرونا زمین‌گیر کرده با قطعی برق در گوشه رینگ کز کرده است.

وقتی نظام آموزشی از مدارس گرفته تا حوزه‌های علمیه و دانشگاه تعطیل است و با قرمز شدن نقشه کرونایی استان که برخی اصناف نیز به اجبار تعطیل شدند دلیل کمبود برق چیست آیا چیزی جز بی‌تدبیری دولتمردان و مسوولان می‌تواند باشد؟.

چرا صنعت برق به جای پیشرفت در این چند ساله پسرفت داشته این سوالی است که ذهن عامه مردم را درگیر ماجرا کرده و نگرانی‌ها را مضاعف می‌کند.

* خط سیر تکاملی «هواتو دارم» با اقدامات طلبه‌های جهادگر گلستانی

اقتصاد بی‌جانِ زندگی مردم به جای اینکه با تدبیر درست مسوولان به ریل اصلی بازگردد هر روز با یک بی‌تدبیری به مخاطره می‌افتد، پاسخ این اتفاقات را باید کسانی بدهند که امروز بر کرسی مسوولیت تکیه زدند.

ابوالفضل محمودزاده طلبه جهادگر و فعال استان گلستان با انتشار کلیپی در فضای مجازی خبر از به خاک سیاه نشستن یک زندگی در محله‌ای کم برخوردار گرگان را به تصویر می‌کشد، لوازم زندگی بانوی سرپرست خانواری که در محله انجیراب گرگان به واسطه نوسان برق سوخت و خانه‌ای که به اهل خانه روی خوش نشان نداد و با خاک سیاه یکسان شد.

حالا این طلبه جهادی با یک گروه جهادگر بخط شدند تا کار بازسازی منزل سوخته را آغاز کنند، روحیه‌ای که امروز باید در مدیران و مسوولان موج بزند در رگ غیرت جهادگران در جوش و خروش است.

 

خط سیر تکاملی «هواتو دارم» با اقدامات جهادگران از تلاطم نیفتاده است، کانون عهد ماندگار با مسوولیت این طلبه جهادی نسبت به جمع‌آوری هزینه‌های خرید مصالح و لوازم منزل آسیب‌دیده از نوسان برق وارد میدان شده است شماره کارت کانون برای کمک‌های نقدی «۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۶۶۴۰۰۰ بانک رسالت» و شماره تماس برای حضور نیروهای جهادی و جمع‌آوری لوازم زندگی «۰۹۱۱۷۵۰۰۱۹۲ میثم مهدوی» است تا کسانی که می‌خواهند به یاری نیازمندان بشتابند روند خدمت‌رسانی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

سنگدوینی: وزیر نیرو بی‌عرضه ترین وزیر است/ مردم کلافه شدند

در این میان انتقادات نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی شنیدنی است که برای احقاق حقوق مردم از پای ننشستند و نسبت به مطالبه‌گری خواسته‌های جامعه دغدغه دارند.

رمضانعلی سنگدوینی در تماس تلفنی با حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس پیرامون بحران قطعی آب و برق در گلستان انتقاداتی وارد کرده است.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر نیرو بی‌عرضه ترین وزیر است، گفت: مردم شهر گرگان و استان گلستان برق ندارند، آب هم ندارند، گرمای هوا به بیش از 50 درجه رسیده است، وزیر نیرو جوابگو نیست.

وی با انتقاد از قطعی همزمان آب و برق در استان گلستان تصریح کرد: این شرایط باعث شده تا مردم کلافه شوند، این وضعیت به هیچ وجه زیبنده نیست.

 

*منتظری: روزانه دو نوبت خاموشی‌های سه ساعته در استان گلستان اعمال می‌شود

غلامرضا منتظری دیگر نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از حائری معاون امور برق وزارت نیرو  پیگیر مطالبات مردم استان گلستان در حوزه آب و برق شده است.

منتظری با تاکید بر اینکه واقعا مردم استان گلستان حال و روز خوبی ندارند نسبت به قطعی آب و برق این منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: گنبدکاووس با بیش از ۵۰ درجه گرمترین شهر کشور شد، سهمیه‌ای که برای این منطقه در نظر گرفته شده بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات بوده ولی ۹۵۰ مگاوات داده شده است.

وی با بیان اینکه روزانه دو نوبت خاموشی‌های سه ساعته در استان گلستان اعمال می‌شود، تصریح کرد: مردم واقعا طاقت‌شان طاق شده است، بنده از استان‌های دیگر نیز پیگیر ماجرا شدم که یک نوبت خاموشی دارند چرا باید استان گلستان دو نوبت خاموشی داشته باشد.

*منتظری: قطعی برق در گلستان رویه سیستماتیک شده است/ سهمیه گلستان را افزایش دهید

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعی برق در استان گلستان به یک رویه سیستماتیک تبدیل شده است، افزود: به طور منظم هر روز دو بار برق قطع می‌شود، خواهش ما افزایش سهمیه برق استان گلستان است اگر این اتفاق نیفتد مشکلی حل نخواهد شد.

منتظری گفت: کم کاری مسوولان باعث شده تا مردم نگاهشان نسبت به نظام تغییر کند و این خوب نیست، مردمی که با تمام وجود در انتخابات حضور پیدا کردند و از تمام هستی خودشان گذشتند شایسته نیست این طور با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به شرجی بودن استان گلستان بیان کرد: اقوام مختلفی در استان گلستان زندگی می‌کنند نگذاریم این نظم به هم بریزد و برق بهانه‌ای برای اتفاقاتی که نباید، شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر