امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۴/۱۴ - ۰۷:۳۱ شناسه خبر : ۱۱۰۴۷

بی تفاوتی عمومی مسلخگاه قربانیان کرونا در مازندران! مازندران- وارش نیوز/ شواهد بر این است که وارد موج پنجم بیماری در کشور شده‌ایم...

 تعداد شهرهای قرمز طی چند هفته‌ اخیر از ۱۲ شهر، به ۲۱ شهر افزایش یافت. بعد از ۲۱ شهر به ۳۲ شهر و سپس به ۶۳ شهر و پس از آن هم به ۹۲ شهر قرمز رسیده است. در عین حال گسترش این قرمز شدن به سمت مرکز مهم است. در حال حاضر در استان مازندران ۴ شهرستان قائم‌شهر، آمل، محمودآباد و چالوس در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان ساری، بابل، سوادکوه‌شمالی، سوادکوه، نکا، بهشهر، نور، تنکابن و رامسر در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان بابلسر، فریدون‌کنار، سیمرغ، جویبار، میاندورود، نوشهر، گلوگاه، کلاردشت، عباس‌آباد وضعیت زرد قرار دارند.
اماا نکته جالب توجه اینجاست که اعلام روزانه آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا از سوی وزارت بهداشت، اطلاع از مرگ اطرافیان بر اثر این بیماری و پیام ها و هشدارهایی که در خصوص این بیماری اعلام می‌شود تاکنون در جمعیت بالایی از جامعه تاثیر گذار نبوده است.
بر اساس اعلام کارشناسان وزارت بهداشت، بازارها و مکان های شلوغ یکی از کانون های اصلی انتشار این ویروس می باشند با این وجود بر اساس بازرسی مرکز بهداشت در بازارهای محلی اهواز و استان خوزستان نکات بهداشتی به درستی رعایت نمی شود.
بی تفاوتی مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک یکی از مهم ترین عوامل انتشار این بیماری است.
به عقیده کارشناسان مردم بر اساس یکسری رفتارهای اجتماعی نهادینه شده «بی‌تفاوت» می‌شوند و حالت بی‌اهمیتی برای مردم رخ می‌دهد. اگر یک کوه آتشفشان هر روز فوران کند، اهمیتش را بتدریج از دست می‌دهد و مردم احساس می‌کنند که به‌طور طبیعی این کوه باید هر روز فوران کند. وقتی که یک ماه به، دو ماه یا شش ماه تبدیل می‌شود و بعد درنهایت گفته می‌شود که ممکن است تا دو یا چند سال ما با این ویروس درگیر باشیم، مردم به جایی می‌رسند که می‌گویند دیگر اهمیتی ندارد. به تعبیری کرونا و ابتلای به آن اهمیتش را از دست می‌دهد. و وقتی مردم بی‌اهمیت و بی‌تفاوت شدند دیگر نمی‌توان خیلی به آنان یاد داد که چه کار کنند. و آنان را نسبت به مسئولیت اجتماعی‌شان توجه داد. وقتی یک موضوعی را به‌طور مرتب تکرار کنیم، بتدریج اهمیتش را از دست می‌دهد.
باید بدانیم زمانی که یک جامعه در یک بحران و مشکل اجتماعی که جنبه بهداشتی دارد گرفتار می‌شود، این اپیدمی بیماری باید با همکاری تنگاتنگ همه جامعه برچیده شود.
آن دسته از مردمی که رعایت نمی‌کنند، ماسک نمی‌زنند، فاصله ایمن را حفظ نمی‌کنند و حتی به برگزاری مراسم عزاداری و عروسی نیز می‌پردازند عاملی می‌شوند برای گسترش بیماری و همه گیر شدن آن، که حتی دسته اول که با رعایت اصول و دستورات سعی دارند تا خود و جامعه را در مصوینت قرار دهند متضرر خواهند شد.
بسیاری معتقدند با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، باید برخورد اساسی صورت گیرد زیرا اگر چنین اتفاقی نیفتد تر و خشک باهم خواهند سوخت و همان طور که از وضعیت کنونی کرونا در جامعه مشخص است این ویروس با چینین شرایطی قربانیان زیادی خواهد گرفت.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر