امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۴/۱ - ۱۲:۴۷ شناسه خبر : ۱۱۰۰
فرماندار بهشهر
مالکیت تالاب میانکاله را واگذار نکنیم فرماندار بهشهر با بیان اینکه باید از ظرفیت محلی برای توسعه گردشگری میانکاله استفاده کنیم گفت: مالکیت میانکاله را به برخی افراد واگذار نکنیم

وارش نیوز: هادی خنجری پنجشنبه شب در جمع مسئولان شرق مازندران در بهشهر با بیان اینکه امسال سال سختی برای ما است؛ اظهار داشت: اعتبارات اختصاص‌یافته به استان‌ها ۵۰ درصد تقلیل یافت و لذا باید با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: در بحث گردشگری، باید از میانکاله به‌عنوان مقصد گردشگری استفاده شود و افرادی که اهلیت دارند در این حوزه را شناسایی کرده و کارشناسی‌های مختلف انجام شد و امیدواریم به‌عنوان اکوتوریسم و طبیعت‌گردی از ظرفیت‌های تالاب میانکاله استفاده کنیم.

فرماندار بهشهر گفت: به خاطر منابع اقتصادی نمی‌توانیم موقعیتی محیط زیستی میانکاله و ظرفیت‌های این اکوسیستم را نادیده بگیریم بلکه افرادی در البته شرکت‌ها وارد شدند تا با حفظ میانکاله، احیای تالاب و حفاظت از گیاهان، نباتات و حیوانات از این منطقه به‌عنوان مقصد گردشگری بدون هیچ خدشه به این داده‌های طبیعی و ملی استفاده کنیم.

وی افزود: باید از ظرفیت جامعه محلی برای توسعه گردشگری میانکاله استفاده شود و قرار نیست مالکیت تالاب را مانند برخی از قراردادهایی همچون ترکمن‌چای واگذار کنیم بلکه در راستای گردشگری تلاش می‌کنیم که در مرحله کارشناسی است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری میانکاله استفاده و درآمدزایی اقتصادی کنیم.

این مسئول همچنین بابیان اینکه منطقه آزاد امیرآباد هم از خواسته‌های مهم مردم شهرستان و منطقه است؛ یادآور شد: با توجه به شاخص‌های این بندر اعتقادداریم این بندر می‌تواند یکی از بنادر آزاد مهم برای استان مازندران باشد و دارای امتیاز مناسب است و این در حالی است که تعصب خاص نداریم.

خنجری گفت: اگر قرار است چند منطقه به‌عنوان منطقه آزاد انتخاب شود؛ آمادگی وجود دارد و موافق هستیم و با تمام توان حمایت می‌کنیم و کمک می‌کنیم برای تحقق این مسئله و اگر بنا بر یک منطقه است از موقعیت بندر امیرآباد به‌عنوان ظرفیت‌های مختلف دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد دارای ظرفیت‌های صنعتی و تجاری و دارای موقعیت ویژه است و به‌زودی رورو ریلی افتتاح می‌شود

این مسئول گفت: هر نقطه‌ای از مازندران که بخواهد توسعه یابد، استقبال می‌کنیم اما نمی‌توان از حقوق مردم شهرستان بگذریم و ساکت باشیم و لذا امیدواریم در بستر کارشناسی اتفاقات خوب برای مازندران رقم بخورد.

خنجری افزود: در بخش زیرساختی هم تلاش فراوان برای توسعه در این بخش‌داریم و باید برای ظرفیت‌های بالقوه باید برنامه داشته باشیم و پالایشگاه نفت در شهرستان احداث شود و امیدواریم در سال ۹۷ این اتفاق بیفتد که درروند توسعه مازندران نقش اساسی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی بر اساس مسئولیتی که بر عهده‌داریم؛ باید به مردم خدمت کنیم و تلاش مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر در دستور کار باشد و فضای شهرستان فضای شهرستان، فضایی آرام برای ارائه خدمات به مردم باشد.

فرماندار بهشهر با اعلام اینکه باید تعامل، همکاری و وحدت در بین مسئولان و تلاش برای رسیدن به هدف در دستور کار باشد تا رضایت خداوند و آرمان شهدا محقق شود از مسئولان خواست تا با استفاده از تجربیات گذشته در خدمت، خدمات شایسته‌تری به مردم ارائه کنند.

خنجری گفت: طرح سالم‌سازی و ساماندهی دریا با توجه به فصل تابستان از طرح‌های مهم است که برای رفع مشکلات باید باقوت ورود کرده و با استفاده از فرصت‌های مختلف در حوزه گردشگری، منابع طبیعی و مواهب خدادادی، تلاش برای میزبانی از مسافران و توسعه اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای زیباسازی و مبلمان سازی شهرهای مختلف شهرستان بهشهر استفاده شود و با برگزاری جلسات کاربردی برای نشاط در جامعه تلاش شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر