امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۰:۳۶ شناسه خبر : ۱۰۱
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد
اجرای طرح کامیونت نمایشی سیار در سال ۹۷ مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از اجرای طرح کامیونت نمایشی سیار در سال ۹۷ خبر داد.

وارش نیوز:مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از اجرای طرح کامیونت نمایشی سیار در سال 97 خبر داد.

محمد علی یزدان‌شناس در جمع خبرنگاران گفت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این کانون، با هماهنگی مرکز تولید تئاتر و نمایش عروسکی کانون و دعوت از گروه نمایشی  ایلیا؛  نمایش «کلوچه‌های خدا» بهمن ماه سال جاری در سینما کانون این اداره کل به روی صحنه رفت و نزدیک به 9هزارنفر این نمایش را تماشا کردند.

مدیر کل کانون مازندران افزود: این نمایش برنده پنج جایزه جشنواره بین المللی  تئاتر در سال 95 بوده و از یکم تا 25 بهمن ماه سال جاری در سه سانس، صبح ‌ها، عصرها ویژه مدارس یا نهاد‌های دولتی و همچنین سانس ویژه عموم وخانواده‌ها در سینما کانون  اداره کل کانون پرورش فکری مازندران به روی صحنه رفت.

وی با اشاره به اهمیت هنرهای نمایش در انتقال مفاهیم تربیتی و اخلاقی به کودکان ونوجوانان اظهار داشت: تئاتر کلوچه‌های خدا  با اجرای 25 روزه خود در کانون مازندران توانسته با رویکرد دینی، فلسفی و اخلاقی که داشته، مورد استقبال دانش آموزان، معلمان، هنرمندان و عموم خانواده‌ها قرار گیرد.

یزدان‌شناس با اشاره به این که تولیدات فاخر کانون تاثیرگذاری بسیار برای مخاطبان دارد یادآورشد: دیدن و آشنایی  کودکان ونوجوانان  با تولیدات فرهنگی و هنری فاخر نقش مهمی در رشد ذهنی و فکری آنها دارد به همین منظور می توان از ظرفیت‌های حوزه تولید کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور، برای معرفی هرچه بیشتر کانون دراستان‌ها بهره برد.

یزدان شناس گفت: بسیاری از تولیدات و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی  می توانند در وسعت بیشتری به مخاطبان عرضه شوند و درعین حال چشم انداز بهتری از برنامه‌ها و توانمندی کانون را به جامعه و مسئولان ارایه نمایند.

*حمایت از تولیدات نمایشی حوزه کودک ونوجوان در مازندران

وی با تاکید بر اینکه رویکرد کانون پرورش فکری مازندران در سال جدید استمرار اجرای نمایش‌های فاخر در کانون مازندران است خاطرنشان کرد:حمایت از آثار بومی و استانی از دیگر برنامه‌های کانون مازندران بوده و از هرگونه طرح و برنامه نمایشی فاخر و مناسب در حوزه کودک ونوجوان حمایت می کنیم.

یزدان شناس تصریح کرد:از برنامه‌های سال 97 کانون مازندران، طرح کامیونت نمایشی سیار است که با اجرای این طرح ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، پوشش گسترده ای از فعالیت‌های فرهنگی و نمایشی در تمامی مناطق استان نیز فراهم می شود.

استان مازندران دارای 27 مرکز فرهنگی ثابت، چهار مرکز سیار روستایی و یک کتابخانه پستی در سراسر استان می‌باشد./ایسنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر