امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۴۰۰/۳/۱۳ - ۱۲:۵۴ شناسه خبر : ۹۹۸۵
با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان برگزار شد:
آیین گرامی‌داشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و حماسه ۱۵ خرداد در دانشگاه مازندران به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، ویژه برنامه بزرگ‌داشت سی‌ و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جوار بارگاه شهدای گمنام پردیس دانشگاه برگزار شد.

  براساس این گزارش، در این مراسم که مسئولان، استادان، کارمندان و برخی از دانشجویان دانشگاه نیز حضور داشتند، دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران با گرامی‌داشتن یاد و نام امام امت (ره) و شهدای گرانقدر 15 خرداد، به نقش بی‌بدیل معمار کبیر انقلاب اسلامی در گسترش و اقتدار حکومت اسلامی با محوریت ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم صیانت و پاسداری از دست‌آوردها و آرمان‌های امام و شهدای عزیز، یکی از بزرگ‌ترین وظایف امروز را حضور حداکثری و بابصیرت مردم در انتخابات 28 خرداد از یک سو و توجه موثر و عاجل حاکمیت و مسئولین به مقوله اقتصاد و معیشت خانواده‌ها دانست.

       رییس دانشگاه مازندران با بر شمردن برخی از وجوه ممتاز و برجسته امام راحل(ره) و امتداد آن‌ها در مقام معظم رهبری، به نقش بی‌بدیل دانشگاهیان در روشنگری و بصیرت بخشی به آحاد ملت و شورآفرینی در انتخابات تاکید نمودند.

       در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی تقوی معاون فرهنگی _ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به عنوان سخنران ویژه مراسم به تبیین قیام 15 خرداد به رهبری امام راحل(ره)، جایگاه امام در عرصه‌های مختلف انقلاب و وظیفه امروز ملت در قبال امام و انقلاب پرداخت.

       از دیگر برنامه‌های ویژه این مراسم، شعرخوانی دکتر مسعود روحانی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران بود. دکتر روحانی، این شعر را در روز 14 خرداد 1368 و هم‌زمان با انتشار خبر ارتحال معمار انقلاب، در حالی سرود که دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی بوده است. متن کامل این شعر زیبا به قلم شاعر اثر را در ذیل مشاهده می‌کنید:

       پایان بخش این مراسم، ادای احترام دانشگاهیان دانشگاه مازندران به مقام شامخ شهدای گمنام با نثار گل و قرائت فاتحه بود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر