امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۱۲/۵ - ۰۹:۳۱ شناسه خبر : ۹۶۷۰
در راستای استفاده از ظرفیت‌های هوانوردی؛
تفاهم نامه آموزش و پرورش مازندران و اداره‌کل فرودگاه‌های استان امضا شد وارش نیوز/ در راستای استفاده از ظرفیت‌های هوانوردی استان مازندران به منظور آموزش هنرجویان این رشته تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فرودگاه‌های استان مازندران امضا شد.

به گزارش وارش نیوز؛ با توجه به اهمیت ضرورت توسعه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی و ایجاد سازکارهای لازم به منظور استفاده درست از ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌های سطح استان، این تفاهم امضا شد تا زمینه های رشد و گسترش رشته‌های فنی و کاردانش به خصوص در صنعت هوانوردی استان فراهم شود.

در آیین امضای این تفاهمنامه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اهمیت رشته های فنی و کاردانش، گفت: یکی از فعالیت های مهم و اثرگذار در حوزه آموزش و پرورش هنرستان‌های کاردانش هستند. این مراکز کانون اشتغال آینده کشور هستند و این بدین معناست که اگر می‌خواهیم در آینده اشتغال و توسعه پایدار داشته باشیم باید به این مراکز توجه ویژه داشته باشیم.

«علیرضا سعدی‌پور» با اشاره به برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش، تصریح کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه 50 درصد از دانش‌آموزان استان باید در رشته های فنی و کاردانش مشغول به تحصیل باشند که تا به الان استان مازندران شاهد حضور 41 درصدی دانش‌آموزان در این رشته‌هاست.

مدیرکل با اشاره به هنرستان‌های فعال در حوزه هوانوردی، خاطرنشان کرد: در سطح کشور حدود ۱۷ هنرستان که از این تعداد ۱۲ هنرستان پسرانه بوده در 10 استان مشغول به فعالیت  در این حوزه هستند و خرسندیم که در سال تحصیلی جدید شاهد ایجاد اولین هنرستان هوانوردی در استان مازندران بودیم و امیدواریم با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود در استان مازندران همچون شهرستان‌های نوشهر و رامسر  شاهد ایجاد هنرستان‌های در این زمینه باشیم.

سعدی پور با اشاره به رشته‌های موجود در این هنرستان تصریح کرد: این هنرستان در حال حاضر در رشته‌های دستیار فنی تعمیر و نگهداری هواپیما و مهانداری، در حال آموزش  هنرجویان بوده و امیدواریم که در سال‌های تحصیلی آینده شاهد گسترش دامنه فعالیت‌های آنها باشیم.

مدیرکل با اشاره به موضوع تفاهم نامه، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به منظور ایجاد، گسترش و همکاری آموزشی پژوهشی و در راستای اجرای سیاست استفاده بهینه از امکانات، تاسیسات، استعداد و توانایی‌های فرودگاه در جهت رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی هنرستان غیردولتی هوانوردی «اندیشه پرواز» در حوزه هوانوردی منعقد و مبادله شد.

«سعد الله وطن خواه» مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران نیز در این آیین با تاکید بر همکاری‌های لازم در راستای این تفاهم نامه تصریح کرد: با توجه به این که 50 درصد پرواز های تفریحی و آموزشی سطح کشور فقط در استان مازندران انجام می‌شود، از این رو ظرفیت بسیار بالایی در این استان برای گسترش علوم هوانوردی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در این زمینه از تمامی ظرفیت های موجود در راستای تربیت صحیح و علمی افراد در این صنعت پیشرو باشیم.

شایان ذکر است مدت زمان این تفاهم 5 سال بوده و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر