امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۱۲/۴ - ۱۲:۵۲ شناسه خبر : ۹۶۶۰

کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال صنوبر توسط اوقاف در گلوگاه وارش نیوز/ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه در راستای ترویج فرهنگ نهال‌کاری، توجه به منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد منابع پایدار در بقاع متبرکه ۱۵۰۰ نهال صنوبر را در محوطه معصوم‌زاده تیرتاش این شهرستان غرس کرده است.

به گزارش وارش نیوز، مراسم کاشت نهال در محوطه آستان مقدس معصوم‌زاده روستای تیرتاش شهرستان گلوگاه با حضور حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرماندار گلوگاه و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم ضمن قدردانی از هیأت امنای معصوم زاده گلوگاه، اداره منابع طبیعی اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار کرد: کاشت نهال باید همراه با نگهداری از آن باشد و پس از کاشت مسئولان این مکان مقدس باید در نگهداری آن توجه بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه کاشت نهال درختان صنعتی در محوطه بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران در راستای ترویج فرهنگ نهال‌کاری، توجه به منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد منابع پایدار در بقاع متبرکه صورت می‌گیرد، افزود: اوقاف مدافع جنگل‌ها، درختان و منابع طبیعی است و در این راه علاوه بر حفظ جنگل‌ها خود نیز نهال‌کاری می‌کند.
*ظرفیت مناسب اراضی موقوفات برای نهال‌کاری
فریدون کلبادی‌نژاد فرماندار شهرستان گلوگاه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از توجه اوقاف به فرهنگ نهال‌کاری و منابع طبیعی گفت: اراضی وقفی شهرستان ظرفیت مناسبی برای کاشت درختان صنعتی هستند و در این راستا فرمانداری با اداره اوقاف همکاری لازم دارد.
*کاشت 1500 اصله نهال صنوبر
مجید رضایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه نیز در این باره بیان کرد: در راستای طرح درختکاری، هزار و 500 اصله نهال صنوبر در محوطه آستان مقدس معصوم زاده روستای تیرتاش گلوگاه غرس شد.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر