امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۲۱:۰۳ شناسه خبر : ۹۴۵۸
تفاهم‌نامه همکاری:
انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی- پژوهشی- فناوری دانشگاه مازندران با RICeST و ISC به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، تفاهم نامه همکاری‌های علمی- پژوهشی- فناوری بین دانشگاه مازندران و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری(RICeST) و پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) منعقد شد.

ارتقاي مشارکت در نهضت توليد علم، افزايش توليدات علمي، کاربردي کردن دست‌آورد‌هاي علمي و پژوهشي از طريق تعامل پويا و سازنده با مراکز علمي، پژوهشي داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي و رصد کردن پيشرفت­‌‎ها و تحولات علمي در حوزه­‌هاي علوم و فناوری از جمله اهداف مهمی هستند که بسیار مورد تأکید می­‌باشند.

        در این راستا، به همت واحد علم­‌سنجی دانشگاه، جلسه مشترکی بین دانشگاه مازندران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) در روز چهارشنبه 10 دی‌ماه 1399 به‌صورت مجازی برگزار گردید. در این جلسه مشترک که با حضور روسا و معاونان پژوهشی طرفین برگزار شد، دکتر دهقانی، رییس ISC،  ضمن بیان زمینه‌های همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، از انعقاد تفاهم‌­نامه همکاری با دانشگاه آلمان، در اختیار قراردادن پایگاه منطقه­‌ای و بخش فارسی به کشورهای منطقه و تشکیل بزرگ‌ترین پایگاه میراث کهن علوم خطی خبر داد.

       دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران نیز جهت نیل به اهداف مطلوب دانشگاه  و جامعه علمی اعلام آمادگی کامل کرد. انعقاد تفاهم­نامه همکاری آن پایگاه با دانشگاه مازندران از جمله دست‌آوردهای مهم این جلسه بود. هم‌چنین برنامه­­‌ریزی جهت تعاملات سه‌جانبه با کشورهای دیگر، فرصت مطالعاتی در حوزه علم­‌سنجی، امکان بهره­‌مندی اعضای هیأت علمی دانشگاه از ماه‌نامه الکترونیکی مرکز(ISC)، همکاری در رتبه­‌بندی مجلات و نشریات جهت اعتلای جایگاه علمی دانشگاه، سوق یک‌پارچه نشریات به سمت پایگاه­‌های بین­‌المللی معتبر، برگزاری کارگاه­‌های متعدد در حوزه علم­‌سنجی و تأسیس شاخه­‌ای از پایگاه علوم استنادی در منطقه شمال کشور از اهم مواردی بودند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر