امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۹/۶ - ۱۱:۵۸ شناسه خبر : ۹۳۳۹

ارسال ۶۸۲ مقاله به ۲۱مین کنگره سالیانه ملی و ۷مین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور دکتر سیدفرزاد جلالی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی بابل، ضمن خیرمقدم به اساتيد، پژوهشگران جوان و دانشجویان گرانقدر در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین همایش پژوهشی مجازی دانشجویان علوم پزشکی کشور، توصیه های ائمه معصوم مبنی بر تفکر و تعقل در جهان آفرينش، دین و تمام امور زندگی را مرتبط با اهمیت تحقیق دانست.

وی با اشاره به اینکه تنها تحقیقات هدف‌دار با رویکرد حل مشکلات جامعه  راهگشای پیشرفت کنگره‌های علمی است. افزود: تحقیقات باید مصرف‌کننده داشته باشدو مهمترين مشترى و مصرف كننده نتيجه تحقيقات،مردم ميباشند.تحقيق خوب بايد سبك زندگى و سلامت مردم را بهبود دهد.

رئیس کنگره سالیانه ملی پژوهشی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور ادامه داد: دومین استفاده‌کنندگان ویژه تحقیقات‌و پژوهش سیاست گذاران هستند که اين نتايج را در حوزه‌های بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار میدهند و بالاخره در بخش سوم صنعت است كه مشترى پروپاقرص نتايج تحقيقات است.

ایشان تصریح کردند: باید به این نکته مهم توجه کرد که یکی از مشکلات در کشور ما فقدان يا كمبود سفارش تحقیقات می باشد و باید در این حوزه افراد فعال داشته باشیم و جاى خالى سفارش دهنده هاى تحقيق در كشورمان بسيار محسوس است.

دکتر جلالی گفت: وضعیت تحقیقات پیش از انقلاب و بعد از انقلاب تا به امروز قابل مقایسه نیست و رتبه‌های مطلوب علمی و تحقيقاتى ميهن اسلامى مان در دنیا نشان‌دهنده این پویایی و شکوفایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان کرد: با توجه به آنکه بودجه کشور در مساله تحقیقات هنوز ناچیز و بصورت کامل هم محقق نمی گردد با وجود بیش از ۲۷۰۰دانشگاه در كشور و بیش از 50 هزار تحقیق در سال، هنوز در مقايسه با كشورهاى پيشرو عقب هستيم ولى به آینده خوش بين.

دکتر جلالی یادآور شد: دانشگاه علوم‌پزشکی بابل علاوه بر سالهای ۱۳۷۲و ۱۳۹۱برای سومین دوره است که میزبان این کنگره ملی و بین‌المللی است و خوشحالیم چون عليرغم شرایط ناخوشایند کرونایی كشور۶۸۲مقاله از ۴۶دانشگاه و در ۹ محور علوم پزشكى داشتيم كه ١١٥ مقاله در اين سه روز ارائه خواهند شد.
وی افزود: این دوره از کنگره به مدت سه روز با رویکرد مجازی و به صورت وبینار با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال برگزاریست و این رویداد تمرینی برای دانشجویان علوم پزشکی كشور است تا کارهای تحقیقاتی خود را در معرض دید و نظر دیگر دانشجویان قرار دهند.
رئیس بیست و یکمین دوره کنگره سالیانه ملی دانشجویان علوم پزشکی کشوردر پایان گفت: در این دوره ٥٨ مقاله هم  با رویکرد بررسی جوانب بیماری کرونا ارسال شده که هشت مقاله برتر كرونايي برای سخنرانی مورد پذیرش قرار گرفته است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر