امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۱۴:۱۸ شناسه خبر : ۸۹۳۹

علی نژاد: AFC حق تحریم صدا و سیما را ندارد/اعتراض وزیر به اینفانتینو وارش نیوز/ معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا حق تحریم صدا و سیمای ایران را نداشته و فدراسیون فوتبال به دنبال حل این مشکل است.

وی افزود: فدراسیون انضباط مالی خوبی داشته و بدهی ها را هم پرداخت کرده است. این فدراسیون فرصت دارد در حوزه تیمی سهمیه بگیرد. انتظار مدال آوری داریم.

* تعلیق جودو ظالمانه است

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در مورد دادگاه جودو، تصریح کرد: پیش بینی محاکم قضایی دشوار است. آنچه وظیفه وزارت، کمیته و فدراسیون بوده دفاع از حقوق جودوست. تعلیق جودو ظالمانه است و با مبانی بین المللی مغایرت دارد. بعد از اینکه در فدراسیون جهانی به اعتراض تعلیق ایرام توجه نشد ایران به دادگاه عالی شکایت کرد.

* هزینه های دادرسی را پرداخت کردیم

وی ادامه داد: امروز قرار است این دادگاه برگزار شود. هزینه های دادرسی را که گزاف بود به جودو پرداخت کردیم. جلسات متعددی انجام شده و شهود ما سجادی، داورزنی و زارعیان هستند که در دادگاه حاضر شده اند. فکر می کنم دادگاه شروع شده و ویزر هم در لیست بود. امیدوارم نتیجه به نفع ایران باشد. 

علی نژاد درباره اینکه اگر ایران شکست بخورد چه تاثیری در ورزش ایران خواهد داست، گفت: اگر شکست بخوریم مشکلی برای ورزش ایران نخواهد بود چون این موضوع مربوط به جودوست و تعلیق ادامه می یابد. 

* اعتراض وزیر به رئیس فیفا در خصوص حق پخش

معاون وزیر ورزش در پاسخ به فارس درباره حق پخش تلویزیونی در لیگ قهرمانان آسیا و مشکلاتی که برای ایران به وجود آمد، خاطرنشان کرد: ای اف سی اعلام کرد به خاطر تحریم ها امکان پخش رویدادها وجود ندارد. اما ما دچار تحریم بین المللی نیستیم و تحریم ها یک جانبه از سوی آمریکاست. آنها اجازه ندارند این تحریم ها را به صدا و سیما ارتباط دهند. این تضییع حقوق میلیون ها هواداران است.

وی افزود: از سوی وزیر به اینفانتینو و از سوی فدراسیون فوتبال به شیخ سلمان اعتراض و مطرح شد این اتفاق دخالت سیاست در ورزش است و با قوانین منشور المپیک و ورزش مغایرت دارد. فدراسیون فوتبال به دنبال حل مشکل است.

علی نژاد درباره اینکه برخی تیم ها جواز شروع تمرین نگرفته اند، گفت: مجوز کلی از ستاد کرونا گرفته ایم تا اردوها را آغاز کنیم. هر فدراسیونی پروتکل را رعایت کند می تواند اردوها را داشته باشد. ما منعی نداریم.

* موافقت وزارت با استعفای نوری

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایلخان نوری از فدراسیون نجات غریق، گفت: نوری استعفا داده و مورد قبول واقع شده است. ابتدای هفته آینده سرپرست فدراسیون معرفی می شود.

* بنا و هاشمی سرمایه های ما هستند

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر حمایت وزارت از مربی داخلی مانند محمد بنا و الهام هاشمی، یادآور شد: تاکید وزارت استفاده از مربی ایرانی بوده است. در حوزه ملی اگر نیاز به مربی خارجی داشتیم با وضعیت خاص می توان بررسی کرد یعنی اینطور نیست بگوییم هیچ مربی خارجی در ایران نباشد. بنا و هاشمی از سرمایه های ما هستند. کشتی و تیراندازی قدر آنها را می دانند. علیرضا دبیر با توجه به تسلطی که دارد موضوع را اداره می کند. قرار شد بنا بماند. در مورد الهام هاشمی موضوع را بررسی می کنیم مشکلی باشد حل می کنیم. 

* پرونده اسکندری در دادسرا باز است

وی درباره اعتراض ورزشکاران بولینگ و بیلیارد و تجمع این رشته مقابل وزارت ورزش در خصوص بازگشت اسکندری رئیس فدراسیون، گفت: ما نمی توانیم فراتر از قانون باشیم. رئیس فدراسیون برای ۴ سال انتخاب می شود. هر اعتراض باید در چارچوب قوانین باشد. اسکندری به خاطر قرار دادسرا ۶ ماه نمی توانست در فدراسیون باشد. این ۶ ماه به پایان رسیده و وی به فدراسیون بازگشته اما پرونده هنوز در دادسراست. تا وقتی که محکومیت قضایی ندارد اتهامات قابل اعمال و تصمیم از سوی ما نیست این اعتراض را بر پایه و اساس نمی دانیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر