امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۹:۳۲ شناسه خبر : ۸۹۲۳

افزایش ۲۵ درصدی تلفات ناشی حوادث كار طی پنج ماه امسال ساری- وارش نیوز/ مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : مرگ و مير ناشي از حوادث کار طی پنج ماه امسال ۵۵ نفر(همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزايش داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، دکتر علی عباسی با بیان اینکه از کل آمار فوت شده  42 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ،افزود : بر اساس آمارهاي موجود در پنج ماهه سالجاری سقوط از بلندي با 25 فوتي رتبه اول مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار را به خود اختصاص مي دهد و  برق گرفتگی  با 16  ، جسم سخت با 11  ، سوختگی با 2 و سایر با یک فوتی در رتبه هاي بعدي مرگ بر اثر حوادث كار قرار دارند.
مرداد ماه بیشترین فوتی
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود :در پنج ماهه امسال بيشترين مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار با 13 مورد در مرداد ماه و كمترين آن با 7 مورد در فروردینماه ثبت شده‌ است .
بیشترین و کمترین شهر
این مقام اجرایی استان تصریح کرد : طي اين مدت شهرستان‌هاي بابل و نور هر کدام با 8 فوتی بیشترین  با 12فوتي ، نور با 6 فوتي بيشترين و شهرستان‌هاي بابلسر، محمود آباد ، میاندرود و بهشهر هر کدام با یک فوتي كمترين موارد مرگ بر اثر حوادث كار را داشتند.
تفکیک سن
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت : بیشترین سن مربوط به افراد 41 تا 50 سال با 15 فوتی و سن بیش از 61سال با 5 فوتی کمترین آمار در این پنج ماه گزارش شده است.

کاهش 12 درصدی مصدومین حادثه کار
عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 338 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12درصد کاهش داشت از این تعداد 327 نفر مرد و ما بقی زن هستند.
عضو شورای قضایی استان با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان ميباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر