امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۱۴:۲۱ شناسه خبر : ۸۲۴۲
رمانی که به چاپ چهارم رسید
سفر دوباره هنری جیمز با «تصویر یک زن» به ایران وارش نیوز/ چهارمین چاپ رمان «تصویر یک زن» اثر هنری جیمز توسط انتشارات علمی وفرهنگی منتشر شد.

به گزارش وارش نیوز، انتشارات علمی و فرهنگی رمان «تصویر یک زن» اثر هنری جیمز را برای چهارمین نوبت با ترجمه مجید مسعودی منتشر کرد. این رمان در زمره برترین رمان‌های نویسنده و ادبیات انگلیسی زبان شناخته شده است.

این داستان که در انگلستان و ایتالیا می‌گذرد، تصویری است از زندگی پر ماجرای زنی جوان و صاحب ثروت. این ثروت در طول این داستان صاحب خود را به واسطه دو مرد که نمادی از ماکیاولیسم آمریکایی هستند گرفتار می‌کند و به دام سوداگری آمریکایی می‌اندازد.

منتقدان ادبی این رمان و داستانش را بیانگر دیدگاه‌های هنری جیمز درباره کشمکش و ستیز دو دنیای مدرن و قدیم آمریکا و اروپا می‌دانند.

هنری جیمز از نویسندگان مطرح قرن نوزدهم و بیستم در ادبیات انگلیسی زبان است. وی زاده ایالات متحده بود اما در نهایت تابعیت انگلستان را پذیرفت. جیمز از سویی با حس میهن‌پرستانه با ایالات متحده پیونده داشت و از سوی دیگر روح و فکرش او را به سمت اروپا سوق می‌داد و به همین دلیل همواره در آثارش به بررسی تضاد میان زندگی اروپایی و آمریکایی می‌پرداخت.

این رمان برای نخستین بار در سال ۱۳۴۸ از سوی انتشارات علمی و فرهنگی و با ترجمه مجید مسعودی منتشر و به تازگی برای چهارمین نوبت تجدید چاپ شده است. چاپ تازه این کتاب در ۷۳۸ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر