امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۲ - ۱۲:۵۴ شناسه خبر : ۸۱۴۶
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛
آغاز ساخت المان سردرب اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران ساری- وارش نیوز/ سردار «عبدالله ملکی» گفت: با پیگیری‌های زیادی که برای جذب اعتبارات مردمی داشتیم پروژه سردرب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان امروز کلید خورد و از فردا کار اجرایی آن به همت یکی از خیّرین استان آغاز خواهد شد.

به گزارش  وارش نیوز، سردار «عبداله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی سردرب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران که با حضور مسئولین و خانواده‌های شهدا برگزار شد، اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران بزرگترین مرکز در سطح کشور است که کار ساخت آن به مدت 12 سال به طول انجامید.
وی با بیان اینکه مازندران در ساخت این مجموعه فرهنگی به نسبت استان‌های دیگر از پیشرفت خوبی برخوردار بود، گفت: در فرایند
 ساخت این مرکز بزرگ دچار مشکلات مالی شدیم و انتظار داریم مسئولین در امر ساخت و تکمیل آن کمک کنند تا شرمنده شهدا و خانواده‌های جانبازان نباشیم.
ملکی با بیان اینکه به مدت هفت سال در این مجموعه هستم و پیش شهدا خجالت می‌کشم که نتوانسم کاری انجام بدهم، افزود: گلایه‌هایی از شهرداری و مسئولین استان داشتم و انتظار داریم مانند شهرهای رشت و گرگان پای کار بیایند تا مجموعه به سرانجام برسد.
این مسئول با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با بودجه‌های ملی و استانی ساخته نمی‌شود، گفت: مردم مانند سال‌های دفاع مقدس باید پای کار بیایند و در ساخت این مرکز مشارکت کنند.
وی افزود: با پیگیری‌های زیادی که برای جذب اعتبارات مردمی داشتیم سرانجام با پای کار آمدن یکی از خیرین پیشکسوت حوزه ایثار و شهادت پروژه سردرب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان امروز کلید خورد و از فردا کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.
این مسئول با توجه به شرایط کرونایی و عدم برگزاری تجمعات، هدف از برگزاری این برنامه را انتقال فرهنگ شور و شعور اسلامی و بصیرت انقلابی برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس عنوان کرد.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدا با جهاد جان خود که آخرین مرحله از تکامل انسانی است، به ما درس ایثار دادند، گفت: هرگاه توانستیم جهاد علم و مال داشته باشیم به درجه جهاد جان که شهدا رسیده‌اند خواهیم رسید و ما این جهاد مالی را امروز به عینه در وجود این خیّر عزیز دیدیم.   
وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دارای 6 سردرب است که سردرب گلما را به نیت 72 شهید کربلا با 72 ستون احداث کردیم، گفت: سردرب اصلی این مرکز با مساعدت خیّر عزیز حوزه ایثار و شهادت ساخته می‌شود تا باقیات و صالحاتی باشد برای این نیک اندیش بزرگوار.
وی با بیان اینکه دولت با توجه به اعتبار و بودجه‌ای که به این بخش تخصص یافته، نمی‌تواند در تکمیل این مجموعه کمک آنچنانی داشته باشد، افزود: 14 هکتار زمین در طرح قرار گرفته و بزودی با کمک شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی با حضور استاندار جلسه برای رفع این مشکل خواهیم داشت که انتظار داریم 10 هکتار را آزاد کرده و 4 هکتار را برای ما خریداری کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر