امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۱ - ۱۲:۳۹ شناسه خبر : ۸۱۰۷

وضعیت قرمز کرونا در مازندران همچنان ادامه دارد ساری- وارش نیوز./ براساس آخرین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۲۹۳ نفر و تعداد موارد بستری به یک‌هزار و ۸۶۳ نفر رسید.


به گزارش وارش نیوز/  چند روزی است که وارد ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان شدیم درحالی‌که این استان برای دومین بار است که شرایط قرمز کرونایی مواجه می‌شود.

بیش از ۲۰ روز از به صدا درآمدن آژیر قرمز کرونایی در استان مازندران می‌گذرد، درست است مردم این استان از همزیستی مسالمت‌آمیز و عادی‌سازی ویروس کرونا فاصله گرفتند اما شرایط به حالت مطلوب و ایده‌آل نرسیده است.

 نگرانی مهم دیگر این است مازندران فروردین ماه امسال نیز شرایط قرمز کرونایی را تجربه کرده و با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها توانسته به شرایط زرد برسد که امیدواریم این بار مردم به بحث فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری کنند.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۷۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون هزار و ۵۵۷ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ بیمارجدید بستری و ۵۰ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان گفت: ۴۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، براساس آخرین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۲۹۳ نفر و تعداد موارد بستری به یک‌هزار و ۸۶۳ نفر رسید.

با وجود اینکه روزانه در فضای مجازی و گپ‌وگفت‌ها یا اخبار غیررسمی درباره فوت بیماران مبتلا به کرونا می‌شنویم و برخی از استان‌های کشور درباره تعداد فوتی‌های کرونا در استان مدیریت خود آماری ارائه کردند؛ اما رؤسای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هنوز آماری در این باره ارائه نکردند و تنها آمار منسجم از درگذشتگان کرونا در استان مربوط به تعداد شهدای سلامت است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر