امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۸ - ۱۵:۵۱ شناسه خبر : ۸۰۶۱

نقش مرد در شادی زندگی در زندگی با همر خود به این بیندیشید که با شاد کردن همسرتان خودتان هم شاد و خوشبخت خواهید بود، برای این کار باید سعی کنید در خودتان عادات بهتری ایجاد کنید...

به گزارش وارش نیوز؛ اگر فرض را براین بگذارید که در 25 سالگی ازدواج کنید ،می توان نتیجه گرفت که حدود 50 سال یا بیشتر (با فرض برخورداری از عمر طبیعی ) با همسرتان زندگی خواهید کرد . پس به این بیندیشید که با شاد کردن همسرتان خودتان هم شاد و خوشبخت خواهید بود .

برای این کار باید سعی کنید در خودتان عادات بهتر ایجاد کنید؛ مثلاً قبل از اینکه میهمان دعوت کنید موضوع را با او در میان بگذارید، به او فرصت کافی برای تدارک میهمان بدهید، در مسایل عقلانی و منطقی با همسرتان موافقت کنید .

اشتباهات خود رابپذیرید. اشتباه پذیری کسر شأن و امتیاز دادن نیست، بلکه اشتباه بهترین آموزگار انسان است. سعی کنید بخندید تا دنیا به همراه شما بخندد و به همراه شما همسرشما هم بخندد ، یقین بدانید که خوشحال کردن همسر هنر است نه علم ، اگر علم بود همه می توانستند کسب کنند ؛ اما هنر ریشه ذاتی و درونی دارد و به همین جهت اثر آن هم ماندگار تر است .

از تلاش همسرتان قدردانی کنید ، در تصمیم گیری به او کمک کنید، به جنبه های مثبت او فکر کنید ، در این صورت است که به همان شکلی در می آید که شما می خواهید.

یقین بدانید که هیچ انسانی کامل نیست، آیا تاکنون سیب صددر صد کامل و بی عیب و نقص دیده اید ؟ ممکن است در ظاهر هم باشد ولی زمانی معلوم می شود که از درونش با خبر باشید، به همین شکل بعید است که زن و مرد کاملاٌ بی عیب پیدا شود، پس سعی کنید عیب هایش را بپوشانید و هدایش کنید تا برطرف نماید .

به همسرتان کمک کنید تا استعدادهای خود را پیدا کند. شرایطی فراهم کنید تا هنرهایش را نشان بدهد و با بهره گیری از قدرت تعریف و تمجید شما بدرخشد، به جای خرید هدایای گران قیمت، برای همسرتان وقت صرف کنید، هر وقت فرصتی پیدا می کنید او را به اجتماعات ببرید، به گفته هایش گوش بدهید ، ازاین طریق به آرامش می رسد و شاد می شود.

هر وقت کاری برای همسرتان انجام می دهید، فرض را بر این بگذارید که آن کار را به خواهش دلتان و برای راضی کردن خودتان انجام داده اید، لذا منتظر سپاسگزاری نباشید .

محبت خودتان را به زبان بیاورید و به همسرتان بگوید که "دوستت دارم " ، حتی به مادرش بگویید که دخترش را دوست دارید ، فراموش نکنید که حال و هوای عاشقی تا زمانی بر فضای خانواده شما حاکم خواهد بور که رفتار شما با همسرتان مانند رفتار روزهای آشنایی و نامزدیتان باشد.

البته گاهی هم لازم است که بر موضع خود بایستید و استوار و محکم "نه" بگویید ، زیرا استقامت ، ثبات رای و"نه" منطقی گفتن شما به همسرتان قوت قلب می دهد، به او اطمینان می بخشد و اگر در حد متعادل باشد ، موجب خوشحالی و شادمانی او می شود .

یقین بدانید که هر چه در خانه شادتر باشید و ارتباط بهتری با همسرتان داشته باشید، انرژی بیشتری دارید تا صرف کارتان بکنید و به این وسیله در کارتان نیز موفق تر خواهید شد .

زنان نیاز به صحبت کردن دارند ، مردی که با زنش صحبت می کند و به حرف های او گوش می دهد قلب زنش را تسخیر می کند ، بارها شاید شنیده باشید که خانم تان می گوید : " فقط می خوام حرفمو بشنوی و آن چیزی رو که می گم درک کنی و به احساس من اهمیت بدی " .این جمله و امثالهم بیانگر ابراز نیاز درونی وی است، پس به آنها توجه کنید تا شادی در فضای زندگی شما پراکنده شود .

برگرفته از کتاب : روانشناسی خانواده ، عشق ، و ازدواج دکتر رمضان حسن زاده

گردآورند: سروان خدیجه محمدی – معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر