امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۵/۲ - ۱۰:۴۴ شناسه خبر : ۷۹۵۵

۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن/واجدین شرایط در سامانه ثبت نام کنند وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع تخصیص داده شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا برای کمک هزینه اجاره بهای مستاجران در نظر گرفته شده است.

وارش نیوز؛ 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اولویت‌های دولت در بسته حمایتی مستاجران و ۳ اقدام این وزارتخانه در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

اسلامی در برنامه «تیتر امشب» ۴ شنبه شب شبکه خبر درباره کمک ودیعه مسکن مستاجران گفت: بر اساس وعده رئیس جمهور مبنی بر بسته حمایتی مستاجران، این ودیعه از هفته آینده اجرا می‌شود و کسانی که واجد شرایط هستند در سامانه وزارت راه ثبت نام می‌کنند.

وی افزود: مستاجران فقط کارمزد بانکی را پرداخت می‌کنند و اصل وام بعد از پایان قرارداد به بانک مسترد خواهد شد و تسهیلات از طریق مستاجر در اختیار موجر قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خانواده‌های ۵ نفره و حقوق بگیر ثابت، خانه اولی‌ها و کسانی که امسال ازدواج کرده اند، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت هستند.

وی افزود: مبلغ وام برای کلانشهر تهران ۵۰ میلیون، کلانشهر‌های دیگر ۳۰ میلیون و برای دیگر شهرستان‌ها ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است و افرادی که بیمه هستند و کدکارگاهی هستند می‌توانند از کدکارگاهی برای ضمانت استفاده کنند.

اسلامی گفت: با توجه به اطلاعاتی که از سامانه وزارت رفاه استخراج کردیم، ۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند.

وی افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع تخصیص داده شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا برای کمک هزینه اجاره بهای مستاجران در نظر گرفته شده است.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه افزود: به علت شیوع کرونا و نیاز به مراقبت بیشتر برای کاهش و توقف اسباب کشی مستاجران این کمک ودیعه مسکن از جانب دولت برای مستاجران در نظر گرفته شد و مصوبه دولت تا سه ماه بعد از فروکش کردن و از بین رفتن ویروس کرونا اعتبار و ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ممکن است ارزش پول ملی به علت ادامه تحریم‌های آمریکا و مشکلات اقتصادی کاهش داشته باشد، اما این کمک ودیعه مسکن بی تاثیر نخواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: پروژه‌ها در برخی شهر‌ها شروع شده است و طرح اقدام ملی مسکن برای حدود ۴۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است، که حدود ۹۳۰ هزار نفر واجد ضوابط اولیه بودند که ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه‌ای است که واجدین شرایط باید به حساب واریز کنند.

اسلامی افزود: برای این طرح ۳ نوع اقدام در نظر گرفته شده است؛ در نوع اول برای کسانی است که خانه‌های خود را تحویل می‌گیرند، نوع دوم کسانی هستند که پروژه شان تعیین می‌شود و با سازنده قرارداد بسته می‌شود و نوع سوم مربوط به زمین‌هایی است که گروهی تحویل خواهد شد.

وی گفت: بخش دیگر طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد است که درحال پیگیری است و کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفین و خیرین مسکن ساز را شامل می‌شود که با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی درباره کندی پیشرفت در تامین زمین در طرح اقدام ملی نیز افزود: با توجه به اینکه زمین‌ها باید در بخش‌هایی باشد که امکانات داشته باشد و برای افراد واقعی و حقیقی در نظر گرفته شده، بخش مهمی از وقت، صرف تامین زمین شده است.

وی در ادامه گفت: در الگو‌های واگذاری برای جامعه هدف آیین نامه دولت برای مسکن‌های استیجاری اصلاح شده و برای واگذاری اجاره ۹۹ ساله در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره زمان تحویل مسکن طرح اقدام ملی نیز افزود: در شهر‌های پیشتاز که کار شروع شده از همین ماه تحویل می‌شود./فارس

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر