امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۴/۳۰ - ۰۹:۵۴ شناسه خبر : ۷۸۵۸

یکهزار نفر از کادر درمانی علوم پزشکی مازندران کرونا گرفتند ساری - وارش نیوز- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تاکنون یکهزار نفر از کادر درمانی - بهداشتی و دیگر کارکنان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

 

به گزارش وارش نیوز/ مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد. دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، شهرستان بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد.

دکتر سیمین بابایی دلیل ابتلا این تعداد از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کووید ۱۹ را حضور طولانی مدتشان در بیمارستان ها برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اعلام کرد.

وی افزود : خروج برخی از این نیروها از گردونه خدمت رسانی به بیماران ،  درگیری سایر نیروهای خط مقدم مقابله با ویروس کرونا  را در پیک دوم بیشتر  کرده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : قراری گیری طولانی مدت کادر درمانی و بهداشتی و سایر نیروهای پیشتبان در بیمارستان و قرار گرفتن در معرض بیماری ، خستگی را برای این نیروها به دنبال دارد که تا حدودی می تواند عاملی برای ایجاد اختلال در خدمات رسانی نیز باشد.
بابایی ضمن دعوت مردم به همکاری در رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان ها ، قدردانی مالی و مادی از نیروهای کادر درمانی ، بهداشتی و حتی نیروهای پشتیبان را راهکار مناسبی برای کاهش آلام ناشی از این بیماری در نیروهای خط مقدم مقابله با کرونا دانست.
افزایش  دوره بیماری در پیک دوم 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که با توجه به ارزیابی اپیدیمیولوژیست ها ، بیماران کووید۱۹ در این دوره با پیک بالاتر و ماندگاری بیشتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.
وی مشکل پیک دوم شیوع ویروس کرونا را نسبت به دوره اول آن عدم برقراری محدودیت ها از جمله تردد ، سفر و سوانح رانندگی و قرارگیری استان مازندران در بین استان های گردشگر پذیر دانست و اضافه کرد : افزایش بیماران تصادفی و ترومایی در کنار بیماران کرونایی با دوره پیک بالا و ماندگاری بیشتر در بیمارستان نسبت به دوره اول ، با وجود افزایش تجربه کادر درمانی در این مرحله ، خدمات رسانی  را برای این نیروها دشوار کرده است.
بابایی در مورد کمبود تخت بیمارستانی و احتمال استفاده از نقاهتگاه ها در استان هم گفت : در شرایط فعلی کمبود تخت بیمارستانی و فضایی برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ حداقل تا روزهای اخیر ایجاد نشده ، ولی با افزایش آمار بیماران در روزهای آینده شاید نیاز به این نقاهتگاه ها نیز ایجاد شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا با رعایت پروتکل بهداشتی و تمهیدات ستاد استانی مقابله با کرونا ، وضعیت استانی به سمت ایجاد و استفاده از نقاهتگاه ها نرود.
ویروس کرونا سی ام بهمن ماه ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بابل در استان مازندران شیوع یافت و پس از حدود ۲ ماه روند نزولی آمار بیماران، بار دیگر از نیمه اول تیرماه سال جاری به دلیل آنچه که عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور بدون حفاظت فیزیکی در مجامع عمومی از جمله مراسم عزا و عروسی اعلام شد، آمار بیماران کووید ۱۹ در استان مازندران افزایش یافت به طوری که طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته در ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل حدود یکهزار و ۶۰۰ بیمار کووید ۱۹ بستری هستند./ ایرنا
 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر