امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۴/۸ - ۱۹:۲۷ شناسه خبر : ۷۳۴۱
سازمان حمایت از تولیدکنندگان؛
قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۲۰ هزار تومان تعیین شد وارش نیوز- براساس اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددی ۲۰ هزار تومان تعیین شد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش  وارش نیوز، با توجه به افزایش هزینه‌ها و با هدف حفظ و استمرار تولید، موضوع بررسی قیمت تخم مرغ در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفت که براساس افزایش هزینه هایی از جمله حقوق و دستمزد، حمل و نقل و خوراک، سقف قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای مرغداری حداکثر ۹ هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر این اساس قیمت مصرف کننده هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی در حدود ۲۰ هزار تومان است بنابراین فروش تخم مرغ با قیمت های بالاتر از قیمت مصوب تخلف و در صورت مشاهده، برخورد قانونی لازم با متخلفان، توسط بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان های صنعت استانی معمول خواهد شد.

همچنین هماهنگی لازم با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، فروشگاه های زنجیره ای و تشکل‌های تولیدی صورت گرفته و توزیع گسترده و مکفی تخم مرغ با حداقل سود عمده وخرده فروشی در مراکز یادشده در حال انجام است.

براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار به منظور استفاده از ظرفیت تشکل های واتحادیه های تولیدی، تنظیم بازار تخم مرغ بر عهده اتحادیه مرکزی مرغداران میهن قرار گرفته است و در شرایطی که قیمت تخم مرغ در کشور روند افزایشی داشته باشد در صورت  هماهنگی با اتحادیه مورد نظر، صادرات تخم مرغ تا زمان تنظیم بازار داخلی متوقف خواهد بود.

شهروندان و مصرف‌کنندگان در صورت مشاهده تخلفات احتمالی اعم از عدم درج قیمت و گرانفروشی می توانند مراتب را به صورت حضوری و یا تلفنی به سازمان حمایت و سازمان صنعت معدن و تجارت استان‌ها و تلفن ۱۲۴ گزارش دهند تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر