امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۴/۸ - ۱۹:۲۷ شناسه خبر : ۷۳۳۹
وزیر ارتباطات:
نسل پنجم اینترنت مردادماه عرضه می‌شود وارش نیوز- وزیر ارتباطات گفت: در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات، همراه اول وظایف سنگین و مهمی دارد، از همراه اول خواسته‌ام تا مردادماه امسال در پنج نقطه تهران اینترنت نسل پنجم را ارائه کند.

به گزارش وارش نیوز/ محمد جواد آذری جهرمی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور، افزود: ما در باندهای پایین، محدودیت فرکانسی داریم و باید در باندهای بالا سرمایه گذاری کنیم. تا یکی دو وهفته آینده لابراتوار نسل پنجم اینترنت رونمایی می‌شود و به بهره برداری می رسد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: همراه اول بزرگ ترین اپراتور خاورمیانه است و وسیع ترین پوشش شبکه ارتباطی کشور را دارد. بارها گفته شده که همراه اول بزرگ ترین بنگاه اقتصادی مانند لوکوموتیوی است که سایر بنگاه های اقتصادی دیجیتال را به حرکت در می آورد.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: امروز دومین مرکز داده اقماری شبکه ملی اطلاعات افتتاح می شود. ایستگاه اول توسعه ارتباطات روستایی برای ۱۵۰۰ روستا توسط همراه اول بود. در گام دوم، مرکز داده اقماری شماره یک توسط شرکت ایرانسل افتتاح شد. با افتتاحی که در حوزه خدمات ابری صورت گرفت ما به خودکفایی رسیدیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: سه هفته قبل در حوزه بسط عدالت ارتباطی، ۱۰۳۴ روستا با حضور استانداران دو هفته قبل اجرا شد و امروز گام چهارم، مرکز داده اقماری شماره ۲ وارد مدار می شود که سرمایه گذاری از سوی همراه اول انجام شده است.

وی ادامه داد: پایداری شبکه ملی اطلاعات، تمرکز زدایی از تجهیزات داخل تهران و خدمات هم مکانی از جمله مزایای افتتاح این دیتا سنتر است.

جهرمی اشاره کرد: دستور رهبر معظم انقلاب برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات به دولت مورد توجه قرار گرفته است و رییس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه نیز همراهی خوبی انجام داده اند.

وزیر ارتباطات گفت: ما هشت ایستگاه دیگر تا پایان سال طراحی کرده ایم که همگی وابستگی های ما به فضای بین الملل را کاهش می دهد. ما باید پایداری اقتصادی دیجیتال در کشور را حفاظت و حراست کنیم.

وی اشاره کرد: برای حمایت از پیام رسان و موتورهای جستجو با تمام تنگناهای اقتصادی که وجود دارد سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته است که مردادماه از آن رونمایی می شود.

وزیر ارتباطات گفت: نکته بعدی که از همراه اول می خواهم، توجه به زیست بوم کودکان است. سرمایه گذاری برای  کودک و نوجوان سرمایه گذاری برای نسل آینده است.

وی ادامه داد: همراهی با کسب و کارهای نوپا از دیگر مسائلی است که تاکید می کنم آن را مورد توجه قرار بدهید. همانطور که مدیرعامل همراه اول تاکید کرد، بیشترین سود این اپراتور از «وویس» است، باید نقشه کسب وکار را کمی عوض کنید تا سود دهی بیشتری انجام شود.

 

در کشور دو قطبی ایجاد نکنید

وزیر ارتباطات گفت: از زمانی که من در مجلس حضور پیدا کردم صحبت‌هایی در فضای مجازی مطرح شد. باید بگویم تا زمانی که فرصت گفت و گو و پرسش و پاسخ وجود دارد می توان به پیشرفت امیدوار بود. نباید در این بین دو قطبی ایجاد کرد.

 آذری جهرمی افزود: مجلس جای گفت و گو است. نماینده سوال می پرسد و وزیر پاسخ می دهد. این، ساز و کار مجلس است. تا زمانی که گفت و گو وجود دارد باید به پیشرفت امیدوار بود. به جای ایجاد دو قطبی باید گفت و گو کنیم.

وزیر ارتباطات اشاره کرد: نگرانی های اخلاقی در جامعه مهم است اما با بد و بیراه گفتن چیزی درست نمی شود. رویکرد رییس مجلس و نمایندگانی که ما با آن ها درتعامل هستیم به فضای مجازی، سازنده است و ما از وجود این دغدغه استفاده حداکثری خواهیم کرد.  

او ادامه داد: روز گذشته در تماسی که با رئیس پلیس فتا داشتیم وی اعلام کرد: برای اولین بار در کشور میزان شکایت های مردم در حوزه فیشینگ به شدت کاهش پیدا کرده است و دلیل اصلی این مساله نیز اجرایی شدن رمز پویا است.

وزیر ارتباطات افزود: برخی علاقمند هستند هر موضوعی که در کشور به وجود می آید را به نبود پیام‌رسان‌ها ربط بدهند و بگویند اگر پیام‌رسان وجود داشت همه چیز حل می شد اما مساله‌ای مانند فیشینگ و خیلی از مسائل دیگر ربطی به پیام‌رسان ندارد. مگر پیام‌رسان می تواند فیشینگ را حل کند؟

او با بیان این تقاضا که مجلس برای تشکیل کمیسیون فضای مجازی مساعدت کند، خاطرنشان کرد:‌ اکنون ۱۰ لایحه آماده طرح داریم. امیدوارم در این مجلس لایحه‌ها را مصوب کنیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر