امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۹/۴/۸ - ۱۹:۲۶ شناسه خبر : ۷۳۳۶
از دبل زارعی تا نائب‌رئیسی علیپور و باقرزاده؛
۱۲ نماینده مازندران به کدام کمیسیون‌ها رفتند؟ وارش نیوز/ با آغاز مجلس دوازدهم و مشخص شدن اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون های تخصصی مجلس حضور نمایندگان مازندرانی در ۹ کمیسیون محل بحث و بررسی است، به طوری که از بین ۱۲ نماینده تنها دو تن، علی کریمی فیروزجایی در مجلس هشتم و کمال علیپور خنکداری در مجلس نهم سابقه حضور در مجلس را دارند، همچنین منصور علی زارعی که توانست با بیش از ۶۰ هزار رای به عنوان منتخب اول مرکزی ترین حوزه انتخابیه راهی بهارستان شود، با حضور در ۲ کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و اصل ۹۰ به نوعی توانسته در بین نمایندگان مازندرانی دَبِل کند.

به گزارش وارش نیوز/ مجلس یازدهم در حالی شروع بکار کرد که اسفند ۹۸ پاییزی غم انگیز برای نمایندگان دوره دهم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی بوده است، به طوریکه هر ۱۲ نماینده از راهیابی مجدد به خانه ملت بازماندند و در این بین ۳ نفر به دلیل رد صلاحیت‌ از حضور در انتخابات بازماندند، هرچند برخی معتقدند مشارکت پایین سبب شد تا چهره های جدید راهی مجلس دوازدهم شوند.

با آغاز مجلس دوازدهم و مشخص شدن اعضای هیئت رئیسه و  کمیسیون های تخصصی مجلس حضور نمایندگان مازندرانی در ۹ کمیسیون محل بحث و بررسی است، بطوریکه از بین ۱۲ نماینده تنها دو تن، علی کریمی فیروزجایی در مجلس هشتم و کمال علیپور خنکداری در مجلس نهم سابقه حضور در مجلس را دارند، در همین راستا منصور علی زارعی که توانست با بیش از ۶۰ هزار رای به عنوان منتخب اول مرکزی ترین حوزه انتخابیه راهی بهارستان شود، با حضور در ۲ کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و اصل ۹۰ به نوعی توانسته در بین نمایندگان مازندرانی دَبِل کند.

همچنین با توجه به سخنرانی‌ها و شعارهای انتخاباتی زارعی در حوزه های گوناگون اعم از کشاورزی، شفافیت، مبارزه با فساد، پاسخگو بودن به مردم، انتظاراتی ویژه از این چهره با تجربه دارند کما اینکه تحصیلات و سوابق اجرایی زارعی مرتبط با حوزه کشاورزی نیست و با توجه به سوابق نظامی و امنیتی حضور وی در کمیسیون اصل ۹۰ چندان نامرتبط با سوابق گذشته این چهره قلمداد نمی‌شود.

علی بابایی کارنامی

مدیرکل سابق کار تعاون رفاه اجتماعی استان مازندران که در دولت قبل معاون فرمانداری ساری بود. وی اکنون توانست به عنوان عضو  هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی انتخاب شود که حضور وی در این کمیسیون مرتبط با حوزه کاری‌ در دوران مدیریتی‌اش است، هرچند به عنوان تحصیل کرده رشته اقتصاد پیش بینی می‌شد بابایی کارنامی در کمیسیون اقتصادی مجلس ایفای نقش کند، سخنگویی بابایی کارنامی در کمیسیون اجتماعی با توجه به شعارهایی مبنی بر حمایت از جامعه کارگری و طرح های اقتصادی همچون احداث پتروشیمی در منطقه چهاردانگه سطح توقعات را از وی افزایش داده است.

کمال علیپور خنکداری

منتخب دوم حوزه انتخابیه قائمشهر که در ماراتن نفس گیر مجلس دهم و آن هم در مرحله دوم انتخابات نتوانست موفق به حضور در مجلس دهم شود. هر چند علیپور دو سال بعد در قائم‌شهر برای ابراهیم رئیسی سخنرانی کرد اما وی در انتخابات مجلس یازدهم کار به مراتب راحت‌تری در پیش داشت و توانست به آسانی راهی خانه ملت و در حضور چهره‌های مطرح به عنوان نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس یازدهم انتخاب شود.با توجه به اینکه سوابق اجرایی و رشته تحصیلی علیپور مرتبط با این حوزه است و انتظار می رود از این جایگاه مهم در راستای توسعه زیرساخت ها و شریان‌های مواصلاتی استان به ویژه حوزه انتخابیه که سال هاست از عدم تخصیص اعتبارات ملی رنج می برد بهره لازم را ببرد.

علی اصغر باقرزاده

متخصص بیماری های عفونی که پس از انتخابات به ویروس کرونا مبتلا شد توانست در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدوکنار با کسب بیش از  ۳۰ هزار رای، بر رقبای خود غلبه کند و به عنوان نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان انتخاب شود، حال باید دید جوان‌ترین نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی چه عملکردی از خود نشان می دهد، آیا می تواند برای توسعه  زیرساخت های بیمارستانی استان گام های موثری بردارد.

شمس الدین حسینی

وزیر اسبق اقتصاد که در یک رقابت قابل پیش بینی توانست به راحتی راهی مجلس شود، با توجه به تحصیلات و سوابق مدیریتی در شرایطی که انتظار می رفت نتوانست به عضویت هیئت رئیسه مجلس یا ریاست یکی از کمیسیون های اقتصادی درآید و این مهم موجب کاهش وزن نمایندگان مازنی در مجلس یازدهم شده است، حال باید دید تنها وزیر سابق حال حاضر مجمع نمایندگان چه عملکردی از خود با توجه به وظایف انتظارات و جایگاهش از خود نشان می دهد.

غلامرضا شریعتی اندراتی

سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران که آخرین مسئولیت وی ریاست سازمان بسیج سازندگی استان مازندران بوده است بدلیل عملکردی که از خود بروز داده‌، در شرق مازندران به عنوان سردار سازندگی از وی نام برده می شود. وی که سابقه حضور در مناطق جنگی همچون سوسنگرد جنوب و غرب کشور را دارد با توجه به تحصیلات و سوابق‌اش در حوزه سازندگی و عمران آبادانی، توانست به عضویت کمیسیون عمران مجلس درآید، حال باید دید شریعتی در حوزه توسعه زیرساخت های عمرانی و شریان های مواصلاتی و همچنین به سرانجام رسیدن منطقه آزاد  چه عملکردی از خود بروز می دهد.

علی کریمی فیروزجائی

رئیس  مجمع نمایندگان مازندران و منتخب اول مردم بابل در مجلس شورای اسلامی معروف به امیرکبیر بابل بعد از دو دوره رد صلاحیت توانست با چراغ سبز شورای نگهبان ورق را برگرداند و راهی بهارستان شود تا با عضویت در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیر هیئت رئیسه موفق به تداوم حضور  نمایندگان مازندرانی در این جایگاه مهم شود، هرچند که این نماینده بابلی با توجه به سوابق تحصیلی و مدیریتی به عضویت کمیسیون آموزش علوم و تحقیقات و فناوری درآمده است اما انتظارات از وی در سطوح استانی مطالبه می شود که همین امر کار وی را سخت و دو چندان کرده است.

مهدی سعادتی

سردار مهدی سعادتی معروف به حاج بهرام که سابقه فرماندهی سپاه پاسداران استان های مازندران، هرمزگان، خوزستان، همدان و همچنین استانداری گیلان را در دولت احمدی نژاد بر عهده داشته است توانست در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان منتخب دوم مردم بابل راهی بهارستان شود که با توجه به سوابق نظامی و اجرایی به عضویت کمیسیون امنیت ملی درآمد و باید دید این چهره نظامی به رای اعتماد مردم شهرش چه پاسخی می دهد، همچنین گفتنی است سعادتی جز نمایندگانی بوده که در دوران انتخابات مجلس شورای اسلامی اموال خود را به صورت شفاف اعلام کرده و در صحن مجلس شورای اسلامی هم بحث شفافیت آرا را امضا کرده است.

‌رضا حاجی پور

بخشدار سابق رودهن و آبعلی، شهردار اسبق منطقه ۲۲ تهران از جمله سوابق اجرایی رضا حاجی پور نماینده آمل و لاریجان در مجلس یازدهم است که توانست با کسب بیش از ۵۷ هزار رای ماخوذه راهی خانه ملت شود و به عضویت کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم درآید که با توجه به اینکه آمل قطب صنعتی مازندران محسوب می‌شود اما انتظارات فراوانی از این نماینده که اصالتا اهل وسطی‌کلا آمل است می رود تا آهنگ رونق اقتصادی در قطب صنعتی مازندران همچون گذشته تداوم یابد اما کنشگران سیاسی و فعالان حوزه صنعت با توجه به عملکرد مطلوب یوسفیان ملا کار سختی را برای نماینده جدید آمل پیش بینی می کنند.

محمد علی محسنی بندپی

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در شرایطی توانست در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت راهی مجلس شود که رقبای سرسختی همچون احمدی لاشکی و احد جاودانی را در این کارزار انتخاباتی مقابل خود می‌دید ، این استاد دانشگاه که برادر انوشیروان محسنی بندپی نماینده سابق نوشهر، چالوس و کلاردشت است، علیرغم عضویت در کمیسیون آموزش و علوم، تحقیقات و فناوری، انتظاراتی که در این حوزه از وی می رود، با توجه به ظرفیت های گردشگری و اقتصادی صنعتی که در غرب مازندران وجود دارد مردم در انتظار تحولات بنیادین و اجرای وظایف قانونی همچون دریافت اعتبارات ملی از این چهره دانشگاهی هستند تا به نوعی پس از سال‌ها مظلومیت و محرومیت غرب مازندران رخت ببندد.

سعید فرزانه

معاون برنامه و  بودجه استانداری مازندران در دولت گذشته که دارای تجارت فراوانی در حوزه اقتصادی است و به نوعی وی را تئورسین برنامه بودجه می پندارند، در شرایطی توانست در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد بر رقبای سرسخت خود فائق شود که به دلیل حساسیت و حاشیه های فراوان صحت این حوزه انتخابیه در سال ۹۹ از سوی شورای نگهبان تایید شد، بطوریکه سعید فرزانه با اختلاف کمتر از ۱۰۰۰ رای توانست مجوز حضور در خانه ملت را به دست آورد تا به عضویت کمیسیون برنامه و بودجه درآید و با توجه به ظرفیت های گردشگری و اقتصادی که محمودآباد و نور دارند انتظارات از این چهره آرام و معتدل بالا باشد تا آهنگ رشد و توسعه در این نقطه از استان را قوی تر از گذشته استمرار ببخشد.

کیوان مرادیان کوچکسرائی

منتخب اول مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی که توانست با رای حدود ۶۰ هزارتایی راهی بهارستان و کمیسیون انرژی شود. وی که مسئول صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم دولت احمدی نژاد و مانند کمال علیپور از حامیان ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری بود. وی در ایام تبلیغات انتخاباتی انتقادات فراوانی به رئیس سابق مجلس شورای اسلامی داشت و حال باید منتظر ماند و دید چه عملکردی در کمیسیون انرژی از خود نشان می دهد./ ایسنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر