امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۴/۸ - ۱۹:۲۴ شناسه خبر : ۷۳۳۲
دادستان نوشهر خبر داد
آزادسازی ۵۷ هزار مترمربع اراضی تصرف شده در نوشهر وارش نیوز/ دادستان نوشهر از آزادسازی ۵۷ هزار مترمربع اراضی تصرف شده در این شهرستان، در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش وارش نیوز/ علی اکبر علیپور دادستان نوشهر در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه این شهرستان، به خاطر موقعیت خاص خود و دارا بودن مواهبی از جمله جنگل‌، مرتع و دریا ممکن از سوی مجرمان به صورت بالقوه یا بالفعل دچار تعرضاتی می شود، اظهار کرد: در این زمینه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۹۸ توانستیم حدود ۴۰ هزار متر مربع از اراضی ساحلی و حدود ۱۷ هزار متر مربع اراضی جنگلی و مرتعی را رفع تصرف و به بیت‌المال برگردانده شد.

وی افزود: در بخش ساحلی حدود ۸۵ درصد از اراضی ساحلی آزادسازی شد و در سال جاری نیز این کار به قوت و شدت ادامه خواهد داشت تا ۱۵ درصد باقی‌مانده نیز آزادسازی شود.

دادستان نوشهر تصریح کرد: امسال در مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سه ماهه نخست امسال حدود ۲۰۰ فقره تبصره و حکم اجرا شد و بیش از ۱۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به حالت اولیه آن برگردانده شد.

علیپور متذکر شد: میزان فراوانی جرائم در شهرستان نوشهر به ترتیب، سرقت با ۲۸۰۰ پرونده، ضرب و جرح عمدی ۱۴۸۲ فقره، توهین ۱۴۲۰ فقره، تهدید ۱۰۳۴ فقره و تخریب اموال ۹۸۸ است.

وی گفت: ورودی پرونده به دادسراها از ابتدای سال گذشته تا پایان سه ماهه نخست امسال ۲۸ هزار و ۲۵۹ و خروجی ۲۸ هزار و ۹۱۶ فقره بوده است که ۶۵۷ مورد عملکرد مثبت را نشان می دهد و از نظر آماری ۱۹ درصد کاهش یافت.

کاهش ۸۰ درصدی ورود پرونده قضایی به دادگستری نوشهر

در ادامه ابراهیم علیزاده نیکو نیز در این در نشست با اشاره به تحول بزرگ در دستگاه قضا در راستای خدمات بهتر به مردم و حفظ کرامت انسانی در قوه قضائیه اظهار کرد: با حضور آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه شاهد صدور دستورالعمل و آئین نامه های زیادی در این دستگاه بودیم که موجب پویایی شده است.

وی تسریع در رسیدگی به پرونده ها را یکی دیگر از اثرات مثبت این تحول دانست و گفت: ایجاد اتاق ویژه برای وکلا و موکلین، باجه اطلاع رسانی، صندلی و پیشخوان برای نگارش لوایح و اوراق نظر سنجی از جمله این تحولات مثبت بوده است که در نوشهر اجرا شد.

رئیس دادگستری نوشهر با اشاره به تاکید رویس قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ابراز کرد: بعد از ابلاغ ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت زندان ، اقداماتی خوبی در نوشهر صورت گرفت که پیامدهای مثبتی نیز برای خانواده ها و خود زندانی به همراه داشت و با اضافه شدن کارشناسان کشیک قضایی و کارشناس اداره ثبت و اسناد، از ساعت ۱۴ تا ۱۷، مشکل ثبت سند برای آزادی زندانیان و بازداشت شدگان بعد از ساعت اداری برطرف شد.

علیزاده با بیان اینکه دستگاه قضایی نوشهر جزو دستگاههای برتر استان است، تصریح کرد: اجرای بسیاری از دستورالعمل ها در این شهرستان موجب کاهش چشمگیر پرونده ها، جلوگیری از روند صعودی وقوع جرم و تسریع در رسیدگی به پرونده ها شد.

رئیس دادگستری نوشهر، به تعیین تکلیف پرونده های بایگانی تلنبار شده در این دستگاه اشاره کرد و گفت: در این راستا سال گذشته ۱۶۰ هزار پرونده پالایش و ۷۰ درصد پرونده های قدیمی برای امحا و خمیر شدن به استان ارسال شد.

وی مطالبه خسارت را از حیث فراوانی بیشترین تعداد پرونده در مجامع محاکم و شورای حل اختلاف نوشهر عنوان کرد و ادامه داد: خلع ید، الزام به سند رسمی، ابطال سند، طلاق توافقی،مطالبه مهریه و طلاق به درخواست زوجه به ترتیب در رده های بعدی قرار دارد.

رئیس دادگستری نوشهر تعداد پروند های وارد شده به مجامع محاکم و شورای حل اختلاف را از ابتدای تیرماه سال ۹۸ تا پایان خرداد ۹۹ یازده هزار و ۹۸۹ فقره ذکر کرد و گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۶۴۰ فقره پرونده مختومه شد و عملکرد این دستگاه مثبت ۲۶۵۱  مورد بوده است.

علیزاده سامانه ثنا را جهت کاهش اطاله دادرسی موثر دانست و گفت: رسیدگی الکترونیکی، برنامه بلند مدت قوه قضایه است که سبب کاهش هزینه های جاری و حفظ حقوق بیت المال و سرعت عمل بالا در رسیدگی شده است، همچنین در کاهش ضابطین نیروی انتظامی در واحد ابلاغ نیز تاثیر زیادی داشته است.

وی تاکید کرد: در خرداد ۹۷ تعداد موجودی پرونده‌ها محاکم نوشهر ۶۴۰۰ فقره بود و این رقم در سه ماهه نخست امسال به ۱۳۷۰ فقره رسید که کاهش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر