امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۴/۴ - ۱۱:۰۳ شناسه خبر : ۷۲۵۴

جلسه شورای فرهنگ عمومی محمودآباد برگزار شد وارش نیوز/ جلسه شورای فرهنگ عمومی مشترک شهرهای محمودآباد و سرخ‌رود صبح امروز با حضور علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی امام جمعه شهرستان، حجت الاسلام سید محمود موسوی آملی امام جمعه بخش سرخ‌رود، رنجبر بخشدار محمودآباد، هاشمی بخشدار سرخ‌رود، مجید نیکو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دیگر مسئولان ذی‌ربط در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش وارش نیوز؛ حجت الاسلام سید داود موسوی امام جمعه محمودآباد در آغاز جلسه ضمن تبریک هفته کرامت و قوه قضاییه با بیان اینکه قوه قضاییه در جایگاه عدالت در حال فعالیت است، اظهار کرد: این مجموعه به‌عنوان مجموعه هماهنگ کننده تصمیم ساز در سطح جامعه بوده تا در تحقق برنامه‌ها دستورات لازم را ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ عمومی نیز به‌عنوان بسیج عمومی در کشور در حال فعالیت بوده چراکه طی چند ماه اخیر و شرایط شیوع کرونا اهم کارهای انجام شده را دیدیم.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: درگیری ساماندهی سواحل یکی از دغدغه‌های ما است و در فصل تابستان نیز با آن درگیر هستیم.

حجت الاسلام موسوی افزود: با توجه به وضعیت حال حاضر محمودآباد و شلوغی مسافر در ساحل باید اقدامات لازم و تیم پیشگیری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله مکان‌های استیجاری باید با اقدامات عبرت‌آموز در سطح شهر مورد پیگیری قرار گیرد، ادامه داد: تفریحات سالم برای مردم دارای محدودیت نیست اما باید برنامه درست برای این تفریحات رقم بزنیم به طور مثال موسیقی که باید با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان برگزار شود.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد: نحوه کنترل‌ در سطح شهرستان باید با همکاری نیروهای امنیت‌های انتظامی، سلامت و بهداشت فارغ از کسب درآمد در خصوص تفریحات تابستانی مورد توجه قرار گیرد تا شیوع بیشتری در محمودآباد نداشته باشیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد:عزاداری در ماه محرم، دسته‌های عاشورا، اطعام دهی در روزهای تاسوعا و عاشورا و تجمع در مساجد باید برای این شرایط تدابیری اتخاذ شود.

وی یادآور شد:‌ برای فعال شدن مراکز فرهنگی، مساجد و تکایا حتی برای طبع غذا باید برنامه‌های ستاد ملی کرونا را مد نظر قرار دهیم.

ساماندهی سواحل نیازمند مدیریت درست است

سید محمود موسوی آملی امام جمعه بخش سرخ‌رود در ادامه این جلسه با بیان اینکه ساماندهی سواحل نیازمند مدیریت درست با برنامه ریزی است، اظهار کرد: دریا از موهبت الهی است که برای مردم قرار داده شد تا از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ۴۰ سال از نظام اسلامی گذشته اما هنوز اقدامی برای زیرساخت های ساماندهی سواحل انجام نشده است.

امام جمعه بخش سرخ‌رود خاطرنشان کرد: تخریب دریا باید جرم انگاری شود تا فضای مناسبی برای عموم مردم شکل گیرد.

موسوی آملی ادامه داد: بلند مرتبه سازی بیش از حد در ساحل باعث تخریب محیط زیست و آلودگی آب دریا خواهد شد.

اولین شاخص مهندسی شده ورود مسافر به محمودآباد رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد در پایان جلسه گفت: شورای فرهنگ عمومی محمودآباد باید به ساماندهی برنامه‌های فرهنگی و اجرای آن همراه با طرح‌های مناسب بپردازد.

وی ادامه داد: بروز رسانی فعالیت‌ها در شورای فرهنگی کمک می‌کند به فرهنگ بوم شناسی در شهرستان و ارائه عملکرد مناسب که قطعا منجر به برنامه‌ریزی درست خواهد شد.

فرماندار محمودآباد افزود: اولین شاخص ما برای ورود مسافران به شهرستان مهندسی اجرای رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا است.

شریعت خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از رکود اقتصادی و کسب درآمد مردم برای معیشت بازگشایی مجدد مراکز را داشته‌ایم اما این عمل باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر