امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۳/۲۵ - ۱۱:۵۸ شناسه خبر : ۷۰۹۶

افزایش تعداد کودکان کرونایی/ علائم گوارشی ویروس در فصل گرما وارش نیوز/عضو کمیته کشوری کرونا، با اشاره به افزایش تعداد کودکان مبتلا به کرونا، گفت: در حال حاضر حضور کودکان در مکان های اجتماعی بیشتر شده به همین دلیل تعداد مبتلایان به ویروس نیز افزایش یافته است.

به گزارش وارش نیوز/مسعود مردانی، در پاسخ به این سوال که آیا موج دوم کرونا آغاز شده است، گفت: کرونا به هیچ وجه از بین نرفته بود که بخواهد مجدداً برگردد و یا حتی فروکش نیز نکرده بود، اما مشکل ما ایرانیان این است که فکر کردیم کرونا رفته، چرا که آمارها در یک مقطعی کاهش پیدا کرد اما در حال حاضر مجدداً با طغیان آمار مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، افزود: در حال حاضر با تعداد زیادی بیمار مواجه هستیم که اخیراً به این ویروس مبتلا شده‌اند و علت آن این است که مردم فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگرفتند و ترسی که در ابتدا از کرونا در بین مردم بود از بین رفته است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: کرونا از بین نرفته بلکه تا آخر سال با ماست و باید زندگی با کرونا را برنامه ریزی کنیم. در محیط‌های کاری و اجتماع، فاصله گذاری اجتماعی حتماً رعایت شود و افرادی که نمی‌توانند فاصله گذاری را رعایت کنند ماسک بزنند و زدن ماسک به میزان قابل توجهی بروز بیماری در مبتلایان را کاهش می‌دهد.

وی در خصوص علائم گوارشی کرونا گفت: از ابتدا نیز کرونا علائم گوارشی داشته اما در این فصل از سال و گرم شدن هوا با بی‌اشتهایی، درد شکم، تهوع و استفراغ بیشتر خود را نشان می‌دهد و همه این علائم، علائم کرونا بوده و ویروس جدیدی نیامده است.

وی افزود: تمامی افرادی که به اسهال و استفراغ مبتلا می‌شوند، حتماً باید آزمایش دهند و در صورت تأیید بودن تست، جداسازی انجام شود و در قرنطینه بمانند.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا ابتلاء به کرونا در میان کودکان بیشتر شده است یا خیر؟ گفت: نسبت به اوایل شیوع کرونا، تعداد کودکان و نوجوانان درگیر به کرونا بیشتر شده و آن هم به دلیل آن است که فاصله گذاری اجتماعی کم شده و کودکان بیشتر در جامعه حضور پیدا کرده‌اند.

عضو کمیته کشوری کرونا، اظهار داشت: باید به فرزندان خود و نوجوانان و جوانان که در محیط‌هایی مانند مهد کودک، پارک و کلاس‌های آموزشی حضور پیدا می‌کنند، آموزش‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی داده شود تا از شیوع آن در بین کودکان جلوگیری کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر